Етнопсихологічні проблеми психології праці

Освітня програма: Психологія маг заочна Юрчинська

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Етнопсихологічні проблеми психології праці
Код дисципліни
двс.з.оз
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій; ПРН 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати теоретичні основ етнокультурної психології, соціальної психології, психології праці та психології управління. Вміти подати систематизований погляд наукових джерел; охарактеризувати сучасні напрями розвитку психології, пов’язані з етнопсихологічними особливостями національних культур. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних та комунікативних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розкрити природу та значення взаємозв’язків етнопсихології та психології праці; визначити роль етнопсихологічного фактору у психології менеджменту та організаційній психології; окреслити основні етнопсихологічні проблеми роботи з персоналом. Дисципліна формує уявлення про трудову діяльність як систему, у якій етнопсихологічний фактор є досить значущим. Аналіз етнопсихологічних аспектів трудової діяльності дозволяє дослідити загальний психологічний зміст, структуру та механізми, що регулюють професійну діяльність у поліетнічних умовах. Аналізуються етнопсихологічні закономірності економічної поведінки різних етнофорів, пов‘язані з виробництвом. Окремо розглядається проблема дихотомії української національної ідентичності та контроверсійні зміни полярних властивостей психотипу українця в контексті психології праці.
Рекомендована та необхідна література
Вакуленко О.Л. Сучасні проблеми української етнопсихології: монографія. Київ, ВПЦ «Київський університет», 2018. 111 с. Данилюк І., Курапов А., Ягіяєв І. Етнокультурна психологія: історія та сучасність: монографія. Київ, АртЕк, 2019. 432 с. Павленко В.М., Таглін С.О. Етнопсихологія. Київ, Сфера, 1999. 408 с. Результати сьомої хвилі Світового дослідження цінностей в Україні 2020. URL: https://sapiens.com.ua/ua/socpol-research-single-page?id=140. (дата звернення 11. 08.2020).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота. Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та презентації робочого проекту, які оцінюються у 20 балів. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. 0-59 – не зараховано, 60-100 – залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни