Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Геоінформатика (2 рівень)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
- Вміти спілкуватися з фахівцями та експертами різного рівня інших галузей знань, у тому числі в міжнародному контексті, в глобальному інформаційному середовищі. - Планувати і здійснювати наукові експерименти, писати наукові роботи в сфері геоінформатики. - Знати основні принципи управління підприємств сфери природокористування, їхньої організації, виробничої та організаційної структури управління. - Розробляти та впроваджувати механізми територіального менеджменту, геопланування, здійснювати моніторинг регіонального розвитку, складати плани та програми. - Демонструвати здатність до адаптації та дії в новій ситуації, пов’язаній з роботою за фахом, вміння генерувати нові ідеї в галузі геоінформатики.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати методи філософських досліджень, основні поняття соціально-економічних досліджень. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо дилемних питань, обґрунтовувати власну світоглядну позицію щодо різноманітних актуальних суспільних та професійних проблем; самостійно ставити конкретні цілі і завдання наукових досліджень та реалізовувати їх за окремими напрямами фахової діяльності за допомогою обраних теоретичних підходів та методів; застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань; застосовувати висновки сучасних соціально-економічних досліджень для здійснення експертизи конкретних соціально-політичних проблем у різних галузях науки та застосовувати одержані знання при вирішенні професійних завдань. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Визначається предметне поле професійної і корпоративної етик, їх місце в структурі етичного знання, особливості етичної регуляції професійної діяльності, етичні виміри професіоналізму. Проясняється місія і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і корпоративній діяльності, моделі та функції етичних підрозділів та етичних документів, зокрема етичного кодексу, етичний моніторинг та етичний аудит як контроль етичної діяльності. Визначаються етичні виміри екологічних проблем сучасності, етапи формування екоетики, принципи етичного ставлення до природи. Розглядається етичний потенціал моделей сталого розвитку, принципи збалансованого розвитку, етичні проблеми збалансованого розвитку України.
Рекомендована та необхідна література
1. Етика. Естетика.: навч.посібник, Ред. Панченко В.І. – К.: «Центр учбової літератури», 2014 – 432 с. 2. Назаров В.Н. Прикладная этика. – М.: Гардарики, 2005. 3. Основи корпоративної культури / Ломачинська І.М., Рихліцька О.Д., Барна Н.В.; за ред. І.М.Ломачинської. - К.: Університет «Україна», 2011. – 281 с. 4. Прикладна етика. Навч.посібник / За наук.ред. Панченко В.І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 392 с. 5. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб.В. Г.Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та ін., за наук. ред. В. І.Панченко. –К. : ВПЦ "Київський університет", 2019. 6. Этика: Энциклопедический словарь, ред. Р.Г.Апресяна и А.А.Гусейнова. – М.: Гардарики, 2001. – 669 с. 7. Аболина Т. Г. Прикладная этика: статус, проблемы, перспективы /Т. Г. Аболина// Соціальна етика: теоретичні і прикладні проблеми: матер. Міжнар. наук.- практ. конф. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2010. – С. 6–14.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекційні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу. Критерії оцінювання: 1. Участь у дискусії на лекції (max 3 бали). 2. Експрес-опитування (max 3 бали). 3. Реферат на тему за вибором (max 21 бал) 4. Модульна контрольна робота, підсумкова письмова робота (max 20 балів). Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усіх двох частин та виконання самостійних робіт
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Марія Михайлівна Рогожа
Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет