Наукові основи правотворчості та законодавчої техніки

Освітня програма: Право. Магістр. Денна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Наукові основи правотворчості та законодавчої техніки
Код дисципліни
ВБ.01.03.24
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2018/2019
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: здатність застосовувати загальні та спеціальні знання у сферах правотворчості та законодавчої техніки; вміти виявляти та вирішувати проблеми у процесі розробки і прийняття законів; приймати обґрунтовані рішення при розв’язанні спірних питань, які виникають у процесі правотворчості та застосуванні законодавчої техніки; використовувати вітчизняний та світовий досвід у сферах правотворчості та законодавчої техніки, поєднати досягнення юридичної науки з практикою, що складаються у цих сферах, брати участь у правотворчій діяльності органів державної влади та науково-дослідній та викладацькій роботі; навички з підготовки проекту закону з урахуванням особливостей практичної ситуації та за допомогою правових методів вирішувати питання, що виникають у сфері правотворчої діяльності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент розуміє основні поняття і категорії, які стосуються процесу правотворчості та використання законодавчої техніки для створення законів, у тому числі: поняття „правотворчість”, „принципи правотворчості”, „види правотворчості”, „правотворча техніка”, „законодавча техніка”, „правила законодавчої техніки”, „засоби законодавчої техніки”, поняття і категорії, які стосуються здійснення правової експертизи проектів законів, попередження і ліквідації колізій і прогалин в законодавстві і ін.; взаємозв'язок законодавчої техніки і юридичної практики; основні тенденції розвитку законодавчої техніки в Україні та в інших державах. Студент повинен правильно застосовувати правила і засоби законодавчої техніки, користуватися першоджерелами і спеціальною літературою, орієнтуватися у системі права і законодавства України; брати участь в правотворчій діяльності органів державної влади та інших суб’єктів, у науково-дослідній і викладацькій роботі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна спрямована на здобуття студентами системи сучасних знань про поняття, види і принципи правотворчості, законодавчу техніку, правила і засоби створення і систематизації законів. При вивченні дисципліни розкриваються за принципом архітектоніки такі питання: поняття, види і принципи правотворчості, правотворча техніка, суть, ознаки, структура, функції і принципи законодавчої техніки; основні правила і засоби створення і систематизації законів, здійснення правової експертизи проектів законів, попередження і ліквідація колізій і прогалин в законодавстві, зв'язок законодавчої техніки і юридичної практики; світовий досвід у сферах правотворчості та законодавчої техніки, сучасний стан та основні тенденції розвитку законодавчої техніки в Україні і в інших державах. Курс навчальної дисципліни передбачає глибоке вивчення студентами чинного законодавства України в сфері правотворчості, юридичної літератури, основних понять та спеціальної термінології.
Рекомендована та необхідна література
Основна: 1.Дзейко Ж. О. Законодавча техніка в Україні: історико-теоретичне дослідження: Монографія. К.: ВПЦ «Київ. ун-т», 2007. 360 с. 2.Дідич Т. О. Правоутворення в Україні: теоретико-правові та практичні аспекти: монографія. К.: Вид-во Ліра-К, 2017. 492 с. 3.Законопроектування / О. Л. Копиленко, О. В. Богачова та ін.; за ред. О. Л. Копиленка, О. В. Богачової. К.: Реферат, 2010. 176 с. 4.Ковальський В. С., Козінцев І. П. Правотворчість: теоретичні та логічні засади. К.: Юрінком Інтер, 2005. 192 с. 5.Косович В. М. Удосконалення нормативно-правових актів України: техніко-технологічні аспекти : монографія. Львів : Львів. нац. ун-т імені Івана Франка, 2015. 568 с. 6. Риндюк В. І. Проблеми законодавчої техніки в Україні: теорія та практика: Монографія / Відп. ред. Ющик О. І. К: Вид-во «Юрид. думка», 2012. 272 с. 7.Шутак І. Д., Онищук І. І. Юридична техніка: навч. пос. для вищих навч. закладів. Ів.-Фр. : «Коло», 2013. 496.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, консультації, іспит та ін. Основні методи викладання дисципліни: проблемно-пошуковий метод, метод моделювання, метод проектів, метод творчого пошуку, кейс-метод та ін.
Методи та критерії оцінювання
Види поточного контролю обираються викладачем, який веде семінарські заняття, за погодженням з лектором та у відповідності з програмою. Видами поточного контролю можуть бути: експрес опитування, колоквіум, доповідь, наукова робота, тестування (з набору суджень вибрати вірні), модульні контрольні роботи, проміжний контроль (підсумкова контрольна робота) та ін. При поточному контролі під час семінарських занять оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований студентом у відповіді, активність при обговоренні питань семінарського заняття, систематичність роботи на заняттях, результати виконання домашніх завдань. Викладач, який проводить семінарські заняття, виставляє у визначений термін кількість набраних з поточного контролю балів і заносить їх у відповідні документи обліку успішності студентів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії та історії права та держави
Навчально-науковий інститут права