Проблеми теорії та філософії права

Освітня програма: Право. Магістр. Денна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Проблеми теорії та філософії права
Код дисципліни
ОК3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2018/2019
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Досягнення студентами таких вмінь та навичок: критично оцінювати напрямки сучасного праворозуміння як в межах вітчизняної, так і зарубіжної юриспруденції; пояснювати, критично осмислювати принципи, теорії та правила, що стосуються процесу правотворчості, правозастосування та правничої інтерпретації; розв’язувати конкретні кейси юридичної практики враховуючи зміст принципів права в умовах існування прогалин в праві чи законі; здатність критично аналізувати наукові підходи та погляди щодо держави та права, висловлені в іноземних джерелах; аргументувати вибір найбільш ефективного для захисту прав і свобод людини варіанту юридично значимого рішення; здійснювати прогнозування та моделювання прийняття юридично значимих рішень, використовуючи ефективні алгоритми юридичної аргументації
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів Теорія права, Історія правової та державницької думки, Філософія. 2. Знати основні теоретико-правові категорії, юридичну термінологію; класичні та сучасні напрямки праворозуміння, методи пізнання держави і права; теоретико-методологічні особливості та види джерел права; форми, види та стадії правотворчої, правозастосвної та інтерпретаційної діяльності; 3. Вміти використовувати юридичні конструкції, дефініції на практиці; вміти розв’язувати конкретні кейси юридичної практики
Зміст навчальної дисципліни
Комплексна навчальна дисципліна, яка забезпечує за допомогою теоретико-правової методології осмислення правової реальності, актуальних питань сутності, цінності та призначення права і держави, розгляд проблем національного права та держави, включаючи його поняття, джерела, механізм взаємодії з іншими соціальними явищами.
Рекомендована та необхідна література
1. Бобровник С.В. Проблеми теорії держави і права. Курс лекцій. — К.: КУП, 2004. 2. Познер Р. А. Проблеми юриспруденції / Р. А. Познер ; пер. з англ. – Харків : Акта, 2004. – 488 с. 3. Дідич Т.О. Правоутворення в Україні: теоретико-правові та практичні аспекти [Текст] : монографія; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ : Ліра-К, 2017. - 490 с. 4. Николина К. В. Юридична процедура: поняття, ознаки, види, місце, в системі правових категорій: дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / Николина К. В. – К., 2011. – 215 с. 5. Методика правозастосування /Р. Циппеліус. – К.:ТОВ «ВО «Юстініан», 2016. – с. 12-50 6. Кельзен Ганс. Чисте правознавство. К.: “Юніверс”, 2004. – Проблема справедливості. ІІ. Вчення про природне право. - С. 426-467. 7. Xapm X.Л.A. Концепція права / Перекл. з англ. Н.Комарової. -К.: Сфера, 1998. 8. Рікер П. Право і справедливість / Пер. із фр. – К.: Дух і літера, 2002.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
1. В процесі викладання дисципліни використовуються такі методи викладання: а) які забезпечують опанування навчального предмета в межах лекційних занять (словесні, візуальні, використання презентацій); б) які стимулюють та мотивують навчально-наукову діяльність (навчальні дискусії, проблемні ситуації, ділові ігри, творчі завдання тощо); 3) методи контролю і самоконтролю у навчальній діяльності (експрес опитування; доповідь (виступ на задану тему)/наукова робота; 2. участь у дискусії; розв’язання правової проблеми (задачі); підготовка презентації по темі; тестування (з набору суджень вибрати вірні); модульна контрольна робота)
Методи та критерії оцінювання
Види поточного контролю обираються викладачем, який веде семінарські заняття, за погодженням з лектором та у відповідності з даною програмою. Видами поточного контролю можуть бути: експрес опитування, колоквіум, доповідь, наукова робота, тестування (з набору суджень вибрати вірні), модульні контрольні роботи, проміжний контроль (підсумкова контрольна робота). При поточному контролі під час семінарських занять оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований студентом у відповіді, активність при обговоренні питань семінарського заняття, систематичність роботи на заняттях, результати виконання домашніх завдань. Максимальна підсумкова оцінка за цю дисципліну може становити 100 балів. Максимально на іспиті студент може отримати 60 балів без урахування балів, отриманих студентом під час проведення змістовних модулів.
Мова викладання
Українська