Глобальні проблеми міжнародного економічного розвитку

Освітня програма: Міжнародні економічні відносини (магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Глобальні проблеми міжнародного економічного розвитку
Код дисципліни
ННД.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: формування цілісного уявлення про новітні імперативи економічного розвитку в умовах загострення глобальних проблем; аналізувати протиріччя і альтернативи глобалізації. Студент вмітиме: оперувати теоретичним інструментарієм сучасної глобалістики; проводити експертну, індикаторну та емпіричну оцінки міжнародної економічної співпраці й обґрунтовувати варіанти вирішення проблем за результатами досліджень; формувати пропозиції з нівелювання існуючих ризиків і превентивного управління потенційними загрозами; розробляти та аналізувати моделі розвитку національних економік і визначати їхню роль у сучасній світогосподарській системі; застосовувати кумулятивні знання, науково-технологічні досягнення, інформаційні технології для осягнення сутності феномену нової економіки, виявлення закономірностей та тенденцій новітнього розвитку світового господарства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен володіти теоретичним апаратом фундаментальної економічної науки, що лежить в основі всієї системи економічних знань та мати науковий економічний світогляд і цілісне уявлення про функціонування економіки країни як єдиного цілого; аналізувати теоретичні моделі й актуальні стратегії економічного розвитку, а також виявляти взаємозв'язки між ними; знати і вміти застосовувати методологію та інструментарій дослідження економічних процесів та явищ і на цій основі будувати стандартні теоретичні і економетричні моделі, аналізувати й змістовно інтерпретувати отримані результати.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовний модуль І. Сучасна епоха і глобальні проблеми: протиріччя і альтернативи глобалізації. Інституційні важелі впливу в контексті боротьби з глобальними проблемами. Соціально-екологічні імперативи міжнародного економічного розвитку. Новітні моделі економічного зростання в умовах сталого розвитку. Асиметрії міжнародного економічного розвитку з позицій глобальної нерівності. Змістовий модуль ІІ. Багатовимірність проблеми ресурсозабезпечення. Екологічна криза і проблема кліматичної стабілізації в центрі ініціатив з декарбонізації. Енергетична проблема як тригер міжнародного економічного розвитку. Соціально-економічні прояви демографічних викликів і проблема бідності. Технологічні асиметрії міжнародного економічного розвитку. Сучасний світ і проблема глобального управління.
Рекомендована та необхідна література
Резнікова Н.В. Глобальні проблеми світового господарства і міжнародних економічних відносин. –К.: ТОВ «Видавництво «Консультант», 2017. 540 с. Резнікова Н.В. Глобальні і регіональні екологічні проблеми. –К.: Вістка, - 2016. – 324 с. Резнікова Н. Економічна неозалежність країн в умовах глобальних трансформацій. К.: Аграр Медіа Груп, 2018. 460 с. Резнікова Н.В. Глобальна економічна взаємозалежність: сучасна парадигма та детермінанти модифікації / Н.В.Резнікова. – К.: Видавництво ТОВ «Вістка», 2013. 456 с. Резнікова Н. В. Глобальні проблеми у фокусі нормативної сили ЄС: виклики для координації понять та оцінки існуючих і потенційних загроз / Н.В. Резнікова // Журнал європейського і порівняльного права. Випуск 12 / 1-2. — 2020. — сс.35-40.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється у формі перевірки знань, навичок: 1. Під час відповіді на семінарському занятті (участі у дискусії); 2. У формі проходження тестування на платформі e-learning; 3. У формі обговорення результатів наукових досліджень з тематики, що сприяє досягненню навчальних цілей; 4. У формі написання наукових есе за напрямом, що зазначений у переліку контрольних завдань в разі: 1) відсутності усної відповіді під час семінару; 2) відсутності на семінарі з поважних причин, що підтверджується відповідними довідками; 3) у разі підготови до участі в міжнародних або українських науково-практичних конференціях, що передбачають друк тез доповідей (за умови зацікавленості студента). 5. У формі укладення презентації за результатами дослідження, яка має бути завантажена на платформі e-learning в заздалегідь визначені терміни.
Мова викладання
українська