Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність

Освітня програма: «Соціологія» освітній ступінь магістр

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність
Код дисципліни
ОК9
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Прн.2 Демонструвати навички письмової та усної комунікації державною та іноземною мовою, фахово використовувати соціологічну термінологію. Прн 5. Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами. Прн 9. Застосовувати традиційні та новітні методи викладання соціологічних дисциплін. Прн 12. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально на основі принципів професійної етики соціолога. Прн 15. Планувати та ефективно використовувати час, працювати самостійно, систематично підвищувати свій професійний рівень шляхом самоосвіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
студент повинен знати: • сутність, своєрідність навчально-виховного процесу у вищій школі; • тенденції, особливості розвитку системи вищої освіти в Україні та зарубіжних країнах; • суперечності, психічні функції, особливості розвитку молодої людини студентського віку; • структуру, психолого-педагогічні аспекти організації навчально-пізнавальної діяльності студе-нтів; • критерії відбору, принципи структурування змісту навчального курсу у вищій школі; • сучасні інтерактивні методи навчання студентів; • форми організації навчання студентів; • норми, критерії оцінювання знань, умінь студентів, повідомлення їм та отримання від них зво-ротнього зв’язку; • сутність, особливості, методи, прийоми виховання студентів; • педагогічні уміння діяльності викладача вищої школи; • особливості вербальної і невербальної поведінки викладача; • сутність, напрями, організації спілкування зі студентами; • етапи, способи розв’язання конфліктів зі студентами;
Зміст навчальної дисципліни
Вивчення дисципліни пов’язане із розумінням психологічних особливостей навчальної діяльності студентів у вищій школі, виконує функцію методологічної основи для виходу на більш високий рівень узагальнення, розвитку професійної рефлексії при відборі, структуруванні і методичному осмисленні змісту навчання і навчальної діяльності з предметів спеціальності і спеціалізації. Ґрунтується на знаннях загальних принципів пізнання філософського рівня методології, концепцій, наукових підходів суспільних, природничих і технічних наук, конкретнонаукових підходів, що використовуються в дисциплінах професійної та практичної підготовки.
Рекомендована та необхідна література
Основні: 1. Закон України «Про вищу освіту» / У кн. «Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров,А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – С.120-122. 2. Концепція освітньої діяльності Київського національного університету імені Тараса Шевченка на пе-ріод до 2019 р. / У кн. « Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров,А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – С.135-149. 3. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи: підручник. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. –С.136-219. 4. Педагогіка вищої школи: хрестоматія / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ "Ки-ївський університет", 2016. – 544 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: ЗМ1 ЗМ2 Min. – 24 балів Max. – 50 балів Min. – 24 балів Max. – 50 балів Усна відповідь, презентація 10*1 = 10 20*1 = 20 10*1 = 10 20*1 = 20 Виконання практичних завдань 1*1 = 1 5*1 = 5 1*1 = 1 5*1 = 5 Рішення педагогічних задач 1*1 = 1 5*1 = 5 1*1 = 1 5*1 = 5 Модульна контрольна робота (ПКР) 12*1 = 12 10*1 = 10 12*1 = 12 10*1 = 10 „3” – мінімальна/максимальна оцінка, яку може отримати студент. 2 – мінімальна/максимальна залікова кількість робіт чи завдань. підсумкове оцінювання – іспит.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни