Психологія вищої школи
Освітня програма: «Соціологія» освітній ступінь магістр
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
прн9. Застосовувати традиційні та новітні методи викладання соціологічних дисциплін.
прн11. Використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології при професійному спілкуванні; обміні інформацією; зборі, аналізі, обробці та інтерпретації даних й візуальному представленні результатів наукової діяльності.
прн15. Планувати та ефективно використовувати час, працювати самостійно, систематично підвищувати свій професійний рівень шляхом самоосвіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсу «Психологія вищої школи»;
2) знання теоретичних основ психологічного портрета сучасного студента та викладача;
3) володіння елементарними навичками взаємодії викладача із студентами за для їх продуктивізації.
Зміст навчальної дисципліни
дисципліна «Психологія вищої школи» належить до циклу нормативних дисциплін професійної підготовки фахівців з вищою освітою за спеціальністю «Соціологія» денної форми навчання. Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння магістрантами вміннями та навичками навчально-виховної роботи у ВНЗ. Особлива увага приділяється формуванню професійного самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Гришина Н. В. Психология конфликта. – СПб. : Питер, 2008. – 544 с.
2. Дьяченко М. И. Психология высшей школы: Учеб. пособие / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович, С. Л. Кандыбович. – Мн. : Харвест, 2006. – 416 с.
3. Крайг Г. Психология развития / Г. Крайг, Д. Бокум. – 9-е изд. – СПб. : Питер, 2005 – 940 с. (Серия «Мастера психологии»).
4. Мащенко Н.І. Основи педагогіки і психології вищої школи: Курс лекцій. 2-е вид., доп. й перероб. – Кременчук, 2006. – 272 с.
5. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи: Підручник / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : Каравела, 2011. – 360 с.
6. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : Філ-студія, 2006. – 320 с.
7. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб. / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : Каравела, 2008. – 336 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
ЗМ1 ЗМ2
Min. – 24 балів Max. – 50 балів Min. – 24 балів Max. – 50 балів
Усна відповідь, презентація 10*1 = 10 20*1 = 20 10*1 = 10 20*1 = 20
Виконання практичних завдань 1*1 = 1 5*1 = 5 1*1 = 1 5*1 = 5
Рішення педагогічних задач 1*1 = 1 5*1 = 5 1*1 = 1 5*1 = 5
Модульна контрольна робота (ПКР) 12*1 = 12 20*1 = 20 12*1 = 12 20*1 = 20
„3” – мінімальна/максимальна оцінка, яку може отримати студент.
2 – мінімальна/максимальна залікова кількість робіт чи завдань.
підсумкове оцінювання - залік
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни