Методика викладання соціології у вищій школі

Освітня програма: «Соціологія» освітній ступінь магістр

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Методика викладання соціології у вищій школі
Код дисципліни
ОК4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Демонструвати навички письмової та усної комунікації державною та англійською мовою, фахово використовувати соціологічну термінологію. (прн2). Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами. (прн5). Застосовувати традиційні та новітні методи викладання соціологічних дисциплін. (прн9). Планувати та ефективно використовувати час, працювати самостійно, систематично підвищувати свій професійний рівень шляхом самоосвіти. (прн15).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні соціологічні напрямки, компоненти соціології як дисципліни, її термінологію, специфіку в порівнянні з повсякденним знанням та іншими дисциплінами. 2. вміти читати професійні наукові публікації, працювати з соціологічними даними та формулювати власні ідеї українською науковою мовою. 3. мати навички пошуку та вибору відповідної інформації, роботи в групі, створення проектів та дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Методика викладання соціології у вищій школі» спирається на знання здобуті в результаті опанування різних соціологічних дисциплін. Дисципліна складається з двох тематичних модулів, пов’язаних між собою. Перший модуль “Викладання соціології в сучасному освітньому процесі” містить теоретичні дискусії вітчизняного та міжнародного обширу про зміни в сучасній системі освіти та роль соціології як навчальної дисципліни. Другий модуль “Методика організації та проведення навчального процесу” поєднує спеціальні методики, що забезпечують технологію викладацько-навчальної роботи.
Рекомендована та необхідна література
Основна: 1. Бурдье П. Система образования и система мышления // Высшее образование в России. – 1997. – No2. – С.119-126. 2. Социология в аудитории: искусство преподавания. Сб. научно-методических материалов. – Х.: Изд. Центр ХНУ им. В.Н.Каразина, 2003. 3. Социология в аудитории: искусство коммуникации: Научно-методическое пособие для преподавателей. – Х.: Изд. Центр ХНУ им. В.Н.Каразина, 2004. 4. Горбач А.Н., Ковалева И.Д., Редько О.А., Сорока Ю.Г. Нетрадиционные методы преподавания социологии. Учеб. пособие. – Харьков, 2001. 5. Методична скарбничка // Спільна історія. Діалог культур. Навчальний посібник. – Львів ЗУКЦ, 2013. Гриф МОН
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Групова та індивідуальна робота на семінарських і практичних заняттях: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2 – 35 балів (21 мінімальний бал). Практична робота РН2.3 (15 максимально балів, 9 мінімально балів) 2. виконання модульних контрольних робіт: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН4 – 30 балів (2 роботи по 15 максимальних або 9 мінімальних бали за кожну) 3. виконання та презентація результатів практичного завдання: РН3.1, РН4.1 – 20 балів (12 мінімально балів). - підсумкове оцінювання: письмовий іспит (білет містить два питання) – 40 балів (20 максимальних балів або 12 мінімальних балів за кожне питання білету). Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) іспиту – 24 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Людмила Володимирівна Малес
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології