Географія послуг

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Географія послуг
Код дисципліни
ОК 26.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Надання студентам загальних та фахових компетентностей, передбачених освітньою програмою «Економічна географія», зокрема: формування у студентів розуміння сутності сфери послуг як об’єкта міждисциплінарних й географічних наукових досліджень, здатності визначати, формулювати і вирішувати проблеми її територіальної організації, здатності зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії розвитку та закономірностей територіальної організації сфери послуг, місця географії послуг у загальній системі знань та географічній науці, знання і вміння використовувати специфічні для цієї дисципліни теорії, парадигми і концепції, а також розуміння основних характеристик і процесів для обґрунтуванням сучасного і перспективного розміщення об’єктів сфери послуг у просторі міста та у сільській місцевості на різних рівнях територіальної ієрархії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Вступ до університетських студій», «Суспільна географія», «Економічна географія», «Географія населення та розселення», «Географічна картографія», «Математико-статистичні методи в географії». 2. Вміти кількісно і якісно аналізувати особливості природних та суспільних процесів у географічні оболонці, розробляти, керувати та управляти проектами географічної та міждисциплінарної спрямованості, оцінювати і забезпечувати якість робіт, вміти здійснювати комплексну оцінку та моніторинг ресурсів, прогнозувати розвиток географічних процесів і явищ; 3. Знати сучасні кількісні та якісні методи географічних досліджень, вміти їх застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності; вміти моделювати об’єкти і процеси, застосовуючи сучасні кількісні та якісні методи та геоінформаційнітехнології.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню послугової діяльності на місцевому, загальнодержавному, міжнародному рівнях. Дисципліна спрямована на формування у студентів спеціальних професійних, соціальних та особистісних компетенцій, накопичення знань щодо можливості критичного мислення, аналізу і синтезу, здатності шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел, здатності визначати, формулювати і вирішувати проблеми у питаннях розвитку і розміщення сфери послуг. Теоретико-методичний блок дисципліни передбачає вивчення сутності послугової діяльності, її специфіки, класифікації; основних теорій, категорій і понять географії послуг; закономірностей, принципів, факторів розміщення і розвитку сфери послуг, методів її дослідження, специфіки організації послуг у містах та сільській місцевості. У блоці, присвяченому територіальній організації послуг у світі та Україні, вивчаються загальні тенденції розвитку світового ринку послуг, його галузевих ринків, особливості розвитку і розміщення функціональних блоків сфери послуг в Україні, проблеми та напрями їх реформування.
Рекомендована та необхідна література
1. Білецький М.І. Соціальна географія: навч. посібник /М.І.Білецький, І.В.Ванда, Л.І.Котик. - Львів: ЛНУ ім. І.Франка, 2014. - 468 с. 2. Заблоцька Р.О. Світовий ринок послуг: Підручник.-К.: Знання України, 2004.-280 с. 3. Любіцева О.О. Ринок послуг: тенденції реструктуризації/Світове господарство в умовах глобалізації: Монографія.-К.:Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2004. С.70-77. 4. Мальська М.П. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М.П. Мальська, Н.В. Антонюк, Н.М. Ганич. - К.: Знання, 2008. - 661 с. 5. Мальська М.П. Просторові системи послуг (теорія, методологія, практика): Монографія. – К.: Знання, 2009. К. - 363 с. 6. Світовий ринок товарів та послуг: Підручник /А.А.Мазаракі, Є.М.Воронова, І.В.Чаус та ін. - Ч.2. - Київ. нац. торг. екон. ун-т, 2006. - 318 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, аналітичні доповіді, дискусії, вирішення конкретних задач та ситуацій.
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами семінарських занять, завдань для самостійної роботи, у т. ч. презентацій, написання письмових контрольних робіт, участі у дискусії Семестрове оцінювання: частка результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: результати навчання – 1.1 – 1.9 (знання) – до 5% за кожен; результати навчання – 2 (вміння) - до 35%; результати навчання – 3 (комунікація) - до 10%; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – до 10%. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: іспит виставляється студенту за результатами роботи впродовж семестру та екзаменаційного оцінювання. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на іспиті складає 40 балів (по 100-бальній шкалі).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Іліодорівна Шпарага
Країнознавства та туризму
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Країнознавства та туризму
Географічний факультет