Навчальна професійно-орієнтована практика

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Навчальна професійно-орієнтована практика
Код дисципліни
ОК. 23
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Результати навчання спрямовані на формування у студентів професійного сприйняття єдності суспільства та природи, їх взаємних впливів, що виражаються у специфіці ведення господарства в умовах рівнинних та гірських територій. Вони полягають у формуванні навичок польових методів збору даних про ресурсний, демографічний, економічний потенціал району проходження практики, вивчають проблеми соціально-економічного розвитку території та навчаються знаходити шляхи їх вирішення.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Вступ до університетських студій», «Суспільна географія (Human geography)», “Географія населення та розселення”; «Дослідження рельєфу та геологічної будови», «Біогеографічні та ґрунтознавчі дослідження», 2) успішне проходження навчальних практик з «Основ польових економіко- географічних досліджень» та з «Методів набуття географічної інформації»; 3) володіння методами польових географічних досліджень; 3) навички роботи з картографічними матеріалами.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна професійно орієнтована практика є складовою освітньо-професійної програми «Економічна географія», підготовки фахівців за освітнім рівнем «Бакалавр» у галузі знань 10 Природничі науки за спеціальністю 106 Географія. Перша (підготовча) частина проходить у м. Києві, на базі географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Впродовж цього періоду проводиться попереднє опрацювання наявної навчально-методичної літератури та роботу з статистичними та довідковими джерелами. Також, підготовчий етап передбачає проведення інструктажів щодо організації побуту в польових умовах та проходження маршрутів і проведення спостережень.. Місцем проведення другої частини практики є навчально-наукова база «Ясіня» Київського національного університету імені Тараса Шевченка в с. Чорна Тиса Рахівського району Закарпатської області. Польова (Карпатська гірська) частина практики передбачає відпрацювання студентами навичок проведення польових досліджень, опанування методів збору первинних даних та їх інтерпретація на основі проведення камеральних робіт та підготовки звіту.
Рекомендована та необхідна література
1. Рахівський район: природа, населення, господарство: навч.-метод. посіб. із професійно орієнтованої практики / С. П. Запотоцький, Ю С. Брайчевський, О. О. Галаган та ін. ; за ред. Я. Б. Олійника. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2015. – 254 с. 2. Flowerdew R., Martin, L.D. Methods In Human Geography: A Guide For Students Doing A Research Project. –Pearson Prentice Hall, 2005. – 366 p. 3. Gomez, B., Johnes, J.P. (eds) Research Methods in Geography. Wiley-Blackwell. – 2010. – 480 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Настановчі заняття, консультації, практичні завдання, польові маршрути, групові та індивідуальні консультації, дискусії
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами проходження польової частини практики, виконанні практичних завдань, опитуванні та участі у камеральних роботах, зокрема у підготовці, оформленні та захисті підсумкового звіту (диференційованого заліку). Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: результати навчання – 1.1 – 1.10 (знання) – до 5% за кожен; результати навчання – 2.1. -2.5 (вміння) - до 5%; результати навчання – 3 (комунікація) - до 15%; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) - до 10 %. Оцінювання роботи здійснюється на основі здачі проміжного заліку наприкінці підготовчого етапу у Києві, а також під час польового етапу на основі захисту звітів (по-бригадно).
Мова викладання
Українська