Метеорологічні та гідрологічні дослідження

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Метеорологічні та гідрологічні дослідження
Код дисципліни
ОК 3.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Вивчення властивостей атмосфери і гідросфери Землі як складових географічної оболонки, освоєння сучасних методів метеорологічних і гідрологічних досліджень орієнтоване на формування необхідних загальних і фахових компетентностей здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 106 - Географія, а саме: здатності застосовувати знання у практичних ситуаціях, знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні, застосовувати знання і розуміння основних характеристик, процесів, історії і складу природи і суспільства, застосовувати прості кількісні методи при дослідженні сфер ландшафтної оболонки, аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ фізики, хімії, математики, фізичної географії
Зміст навчальної дисципліни
Модуль 1 «Метеорологічні дослідження» присвячено вивченню загальних властивостей повітряної оболонки Землі, її хімічного складу, будови, основних характеристик радіаційного, термічного і водного режимів, баричного поля, загальної циркуляції атмосфери; вивченню сучасних методів і засобів метеорологічних досліджень; освоєнню методик проведення наземних метеорологічних спостережень і методів обробки метеорологічних даних. Модуль 2 «Гідрологічні дослідження» присвячено вивченню загальних закономірностей формування і перебігу процесів у гідросфері, взаємопов’язаності гідросфери з атмосферою, літосферою; колообігу води на Землі; основних закономірностей фізико-географічного розподілу водних об’єктів (річок, озер, льодовиків, підземних вод, боліт, океанів і морів) та їх запасів; джерел живлення водних об’єктів та їх гідрологічного режиму, а також приділяється увага студентів-географів розгляду та освоєнню основних приладів та засобів гідрометричних спостережень та методів гідрологічних досліджень на водних об’єктах.
Рекомендована та необхідна література
1.Волошин В.Г. Радіофізичні методи зондування навколишнього середовища (методи зондування атмосфери): Навч. посібник: Одеса : ТЭС, 2002. - 435 c. 2.Методи обробки та аналізу гідрометеорологічної інформації / за ред. Л.Д. Гончарової, Є.П. Школьного. – Одеса: Екологія, 2007. – 464 с. 3.Паламарчук Л.В., Шевченко О.Г. Метеорологічні прилади та вимірювання. – К.: Вид-во «Інтерконтиненталь-Україна», 2012. – 123 с. 4.Проценко Г.Д. Метеорологія та кліматологія: Навч. посібник. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2007. — 265 с. 5.Сніжко С.І., Паламарчук Л.В., Затула В.І. Метеорологія: Підручник. – К.: Київський університет, 2010. - 592 с. 6.Шевченко О.Г., Сніжко С.І., Круківська А.В. Практикум з метеорології та кліматології. – К.: ФОП Маслаков, 2018. – 117 с. 7.International Cloud Atlas. - https://cloudatlas.wmo.int/en/home.html
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, аналітична робота, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами усного опитування, письмового бліц-опитування, виконання аналітично-розрахункових робіт й написання письмових контрольних робіт. Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: •результати навчання – 1 (знання) – до 60 %; •результати навчання – 2 (вміння) - до 30 %; •результати навчання – 3 (комунікація) - до 5 %; •результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) - до 5 %. Семестрову кількість балів у цілому із дисципліни «Метеорологічні та гідрологічні дослідження», формують бали, отримані студентом у процесі освоєння матеріалу з двох змістових модулів (Модуль 1. Метеорологічні дослідження, Модуль 2. Гідрологічні дослідження). Максимальна кількість балів на заліку – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60 % максимальної кількості балів, відведених на залік).
Мова викладання
Українська