Латинська мова

Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Латинська мова
Код дисципліни
ННД.13.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН7, ПРН8, ПРН15, ПРН16, ПРН17. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навичок аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи. 2) знання основ літературознавчої та мовознавчої термінології відповідно до начальних програм середньої школи. 3) володіння навичками аналізу граматичних форм і синтаксичних конструкцій, а також базовими елементарними навичками етимологічного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Латинська мова» знайомить студентів з походженням латинського алфавіту, фонетичною системою латинської мови, основами морфології іменника, прикметника, займенника, числівника та дієслова у порівнянні з українською та сучасними європейськими мовами, частотною лексикою з метою проведення етимологічного і структурно-семантичного аналізу латиномовних термінів та підготовки до перекладу й інтерпретації уривків з давньоримської літератури. Курс входить у цикл обов’язкових навчальних дисциплін ОС бакалавр ОП «Китайська мова і література та переклад, англійська мова» і є складовою першою частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології», що складається з чотирьох частин: Частина 1. Латинська мова (2 кредити); Частина 2. Основи мовознавства: синхронія (2 кредити); Частина 3. Основи мовознавства: діахронія (2 кредити); Частина 4. Вступ до китайської філології (2 кредити). У межах першої частини, «Латинська мова», визначається 2 змістовні частини.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. – К.: Вища школа, 1990. – 247 с. 2. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. 500 крилатих висловів. Тексти, Латинсько-український словник + англійські, німецькі, французькі, іспанські відповідники.– К.: Індоевропа, 1993. – 320 с. 3. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. / Р. М. Оленич. – 2. вид., випр. – Л. : Світ, 2001. – 350 с. 4. Скорина Л.П. Латинсько-український, українсько-латинський словник / Л.П.Скорина, О.А.Скорина. – К.: Обереги, 2004. – 448 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: практичні заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: усні відповіді, участі у дискусіях, творчі завдання, контрольні роботи. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Критерії семестрового оцінювання і критерії оцінювання на іспиті представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська