Ювелірне і виробне каміння

Освітня програма: Геологія та менеджмент надрокористування

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"

Назва дисципліни
Ювелірне і виробне каміння
Код дисципліни
ВК 4.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: - симетрію і морфологію кристалів, види симетрії, прості форми; - хімічний склад мінералів, вчення про ізоморфізм і кристалічні структури; - сучасні концепції про морфологію і анатомію мінералів; - природу фізичних властивостей мінералів; - сучасне вчення про генезис мінералів Вміти: - встановлювати закономірні зв’язки між хімічним складом, структурою, морфологією, анатомією і генезисом мінералів; - діагностувати основні ювелірні і виробні камені та їх імітації за фізичними властивостями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування таких дисциплін середньої школи як фізика, хімія, математика.
Зміст навчальної дисципліни
Подається інформація щодо кристалічних та аморфних, природних і синтезованих речовин, що найчастіше використовують у якості ювелірної і виробної сировини, симетрії і морфології кристалів, кристалохімії, морфології та анатомії мінералів, фізичної природи основних властивостей мінералів, генезису найпоширеніших ювелірних і виробних каменів. Завданням є сформувати у майбутніх фахівців вміння орієнтуватися у переліку основних ювелірних і виробних каменів, чітке уявлення про мінерали, що використовуються в якості ювелірного і виробного каміння, особливості їх морфології, анатомії й фізичних властивостей, як і дозволяють їх діагностувати. Мета дисципліни – ознайомити студентів з основними поняттями і особливостями мінералогії ювелірного і виробного каміння; навчити студентів використовувати методи первинної (візуальної) діагностики найпоширеніших мінералів, що використовуються в якості ювелірної і виробної сировини.
Рекомендована та необхідна література
1. Gems. Their Sources, Descriptions and Identification. Sixth Edition. Edited by Michael O’Donoghue.- Butterworth-Heinemann is an imprint of Elsevier.-2006.-937p. 2. Manutchehr-Danai M. Dictionary of Gems and Gemology. 3rd edition.- Springer-Vrlag Berlin Heidelberg New York. – 2009.- 1034 p. 3. Read, Peter G. Gemmology. 3rd ed. Elsevier, Amsterdam; New York.- 2005 4. Schumann, Walter Gemstones of the World. Newly rev. and expanded 4th ed. Sterling, New York.- 2009 5. Грінченко В.Ф., Нестеровський В.А., Квасниця І.В. Кристалографія: навч.посібник із дисципліни «Мінералогія з основами кристалографії» К.: ВПЦ «Київський університет».-2011.-205с. 6. Павлишин В., Ворошилов Ю., Квасниця І. Мінералогія. Короткий курс для бакалаврів: / підручник.- ВПЦ «Київський університет».-2017.-527с 7. Павлишин В.І., Матковський О.І., Довгий С.О. Генезис мінералів. Підручник. – К.: ВПЦ КНУ, 2003. – 672с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, консультації, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 бальною шкалою (0-59 балів - не зараховано, 60-100 - зараховано). Семестрове оцінювання: - дві письмові контрольні роботи (max 10 балів/ min 6 балів за кожну); опитування / тест / оцінка за виконання лабораторних робіт (max 30 балів / min 18 балів); доповідь (усна презентація та супроводжуючий її реферат) (max 30 балів/ min 18 балів). Підсумкове оцінювання - залік (max 20 балів/ min 12 балів). Підсумкове оцінювання у формі заліку не є обов’язковим, при відмові від участі у даній формі оцінювання студент не отримає відповідні бали до підсумкової оцінки.
Мова викладання
Українська