Математичне моделювання ОК.16

Освітня програма: Прикладна Математика

Структурний підрозділ: Факультет комп'ютерних наук та кібернетики

Назва дисципліни
Математичне моделювання ОК.16
Код дисципліни
ОК.16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН03. Формалізувати задачі, сформульовані мовою певної предметної галузі; формулювати їх математичну постановку та обирати раціональний метод вирішення; розв’язувати отримані задачі аналітичними та чисельними методами, оцінювати точність та достовірність отриманих результатів. ПРН17. Уміти здійснювати збір, опрацювання, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, уникаючи при цьому академічної недоброчесності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Вміти: формулювати та розв’язувати початково-крайові задачі математичної фізики, розв’язувати системи лінійних алгебраїчних рівнянь, володіти методами чисельного диференціювання та інтегрування. 2. Володіти: навичками практичної побудови та програмної реалізації алгоритмів та методів класичної обчислювальної математики при розв’язанні прикладних задач.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: опанування принципів побудови математичних моделей просторово розподілених динамічних процесів і явищ, а також математичного моделювання їх стану в умовах неповноти інформації про їх зовнішньо-динамічний стан та методики керування ним. В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: навчитися розуміти проблеми та вміти розв’язувати прямі та обернені початково-крайові задачі динаміки просторово розподілених систем, некоректно сформульовані за кількістю та якістю початково-крайових спостережень, освоїти методи їх практичної програмної реалізації.
Рекомендована та необхідна література
1. Стоян В.А. Математичне моделювання лінійних, квазілінійних і нелінійних динамічних систем. – К.: ВПЦ “Київський університет”, 2011. – 320 с. 2. Стоян В.А. Моделювання та ідентифікація динаміки систем з розподіленими параметрами. – К.: ВПЦ “Київський університет”, 2004. – 184 с. 3. Стоян В.А. Основи лабораторного моделювання просторово розподілених динамічних систем – К.: ВПЦ “Київський університет”, 2017. – 118 с. 4. Стоян В.А. Лабораторне моделювання просторово розподілених динамічних систем – К.: ВПЦ «Київський університет», 2021. – 174 с. 4. Скопецький В. В., Стоян В. А., Кривонос Ю. Г. Математичне моделювання прямих та обернених задач динаміки систем з розподіленими параметрами. – К.: Наукова думка, 2002 – 361 с. 5. Скопецький В.В., Стоян В.А., Зваридчук В.Б. Математичне моделювання динаміки розподілених просторово-часових процесів. – К.: Сталь, 2008. – 316 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Максимальна кількість балів які можуть бути отримані студентом: 60 балів: 1. Контрольна робота № 1 – 12/7 балів. 2. Поточне оцінювання – 12/7 балів. 3. Усні відповіді – 12/7 балів. 4. Контрольна робота № 2 – 12/7 балів. 5. Тестування знань студентів – 12/8 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: - максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом 40 балів; - форма проведення і види завдань: письмова робота. Види завдань: 3 письмових завдання (2 теоретичних питання по 10 балів та 1 практичне завдання - 20 балів).
Мова викладання
Українська