Румунська філологія й антична цивілізація (4-й семестр)
Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Румунська філологія й антична цивілізація (4-й семестр)
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ.1.7
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            12 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            2
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати
ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку
мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної
комунікації. 
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення
літературознавства. 
ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні
факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної
спеціалізації).
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1) успішне опанування навчальних дисциплін «Середньовічна латина в Україні», «Вступ до класичної філології» та «Латинська мова»;
2) знання загальних відомостей про історико-культурний контекст античності, її рецепцію подальшими історико-культурологічними епохами, базового обсягу історії Стародавнього Риму, основ граматики давньогрецької й латинської мов;
3) володіння базовими вміннями і навичками відстеження еволюції історії латинської мови, здійснення аналізу й інтерпретації мовних явищ.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – висвітлення багатоаспектності сучасної румунської мови, що походить від народної латини з численними субстратно- (даккськими)-суперстратними (слов’янськими та ін.) впливами, значення античної культури й латинської мови в становленні й розвитку румунської культури. Анотація дисципліни. Її предметом є вивчення закономірностей ґенези й еволюції румунської мови як розмовної латинської мови, що розвинулася під дією внутрішніх мовних чинників на північному сході колишньої Римської імперії та внаслідок узаємодії із мовами фракійських аборигенів (даккський субстрат) і слов’янських, тюркських, угорського й грецького етносів (суперстрат).  Дисципліна дає уявлення про вплив класичної античної літературної традиції на становлення і розвиток румунської культури.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Заюнчковский Ю.П., Николеску Т., Репина Т.А. Румынский язык: Учебник. 2-е изд., перераб и доп.- СПб: Изд-во СПб. ун-та, 1996.- 472 с. (1-е изд.- М.: Высш. шк., 1982.- 311 с.). 
2. Лучканин С.М. Загальномовознавчі теорії в історії української та румунської лінгвістики (зіставно-діахронне дослідження) [Текст] : монографія / С. М. Лучканин. – К. : Науковий світ, 2012. – 339 с.
3. Семчинський С.В. Семантична інтерференція мов. На матеріалі слов’яно-східнороманських мовних контактів / Станіслав Володимирович Семчинський. — К.: Вища шк., 1974. – 256 с.
4. Семчинський С.В. Румунська мова. Підручник для україномовних. – Чернівці: Букрек, 2007. – 248 с.
5. Crestomaţie de poezie românească din secolele XIX-XX. Ediţie bilingvă româno-ucraineană. Ediţie îngrijită, prefaţă şi note de Sergiy Luchkanyn.- Kyiv: Lumea ştiinţifică, 2002.- 157 p.
6. Doca Gh. Converser en roumain. Treizeci de dialoguri pe teme de cultură şi civilizaţie românească.- B.: Ed. didactică şi pedagogică, 1995. - 264 p.  
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, аудіо та відеоматеріали, презентації (Microsoft PowerPoint); самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Підсумкове оцінювання: залік. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, реферативні доповіді, захист презентації, контрольна робота) та за самостійну роботу (підготовка реферативної доповіді, презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку:
-	у максимальному вимірі 	100 балів,
-	у мінімальному вимірі		60 балів.
Підсумкова контрольна робота у формі тестів: РН 1.1-1.8; РН 2.1- 2.5; РН 4.1-4.4 – 12/20 балів.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська, Румунська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Сергій
                            Мирославович
                            Лучканин
                        
                        
                            Кафедра загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики 
Навчально-науковий інститут філології
                    Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики
                    
                    
                        Навчально-науковий інститут філології