Румунська філологія й антична цивілізація (3-й семестр)
Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Румунська філологія й антична цивілізація (3-й семестр)
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ.1.7
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            11 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            2
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати
ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку
мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної
комунікації. 
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення
літературознавства. 
ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні
факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної
спеціалізації).
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1) успішне опанування навчальних дисциплін «Загальне мовознавство», «Вступ до
класичної філології» та «Латинська мова»;
2) знання загальних відомостей про історико-культурний контекст античності, її
рецепцію подальшими історико-культурологічними епохами, базового обсягу історії
Стародавнього Риму, основ граматики давньогрецької й латинської мов;
3) володіння базовими вміннями і навичками відстеження еволюції історії латинської
мови, здійснення аналізу й інтерпретації мовних явищ.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – висвітлення багатоаспектності сучасної румунської мови, що походить
від народної латини з численними субстратно- (даккськими)-суперстратними (слов’янськими
та ін.) впливами, значення античної культури й латинської мови в становленні й розвитку
румунської культури. Анотація дисципліни. Її предметом є вивчення закономірностей
ґенези й еволюції румунської мови як розмовної латинської мови, що розвинулася під дією
внутрішніх мовних чинників на північному сході колишньої Римської імперії та внаслідок
узаємодії із мовами фракійських аборигенів (даккський субстрат) і слов’янських, тюркських,
угорського й грецького етносів (суперстрат). Дисципліна дає уявлення про вплив класичної
античної літературної традиції на становлення і розвиток румунської культури.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Граур А. Румынский язык. Исторический очерк. /Пер. с рум. Е.Фодор.- Бухарест: Меридиане, 1963.- 155 с.
2. Лучканин С. М. Дунайська латина : історико-лінгвістичні виміри // Класичні мови і сучасне мовознавство. Хрестоматія для студентів-класиків / Упоряд. Голубовська І. О., Шовковий В. М. – К. : ВПЦ «Київ. ун-т», 2015. – С. 234-249.
3. Семчинський С.В. Лексичні запозичення з російської та української мов у румунській мові.- К.: Вид-во КДУ, 1958.- 120 с.
4. Семчинський С.В. Семантична інтерференція мов. На матеріалі слов’яно-східнороманських мовних контактів / Станіслав Володимирович Семчинський. — К.: Вища шк., 1974. – 256 с.
5. Семчинський С.В. Румунська мова. Підручник для україномовних. – Чернівці: Букрек, 2007. – 248 с.
6. Brâncuş G., Ionescu A., Saramandu M. Limba română. Manual pentru studenţii străini. Ed. a IV-a.- B.: Ed. Universităţii Bucureşti, 1996.- 452 p.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, аудіо та відеоматеріали, презентації (Microsoft PowerPoint); самостійна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Підсумкове оцінювання: проміжний контроль. Семестрову кількість балів формують бали,
отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за
семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з
опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, реферативні
доповіді, захист презентації, контрольна робота) та за самостійну роботу (підготовка реферативної
доповіді, презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку:
- у максимальному вимірі 100 балів,
- у мінімальному вимірі 60 балів.
Підсумкова контрольна робота у формі тестів: РН 1.1-1.8; РН 2.1- 2.5; РН 4.1-4.4 – 12/20 балів.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська, Румунська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Сергій
                            Мирославович
                            Лучканин
                        
                        
                            Кафедра загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики 
Навчально-науковий інститут філології
                    Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики
                    
                    
                        Навчально-науковий інститут філології