«Актуальні проблеми китайської лінгвістики»
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: китайська мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            «Актуальні проблеми китайської лінгвістики»
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ДВС 2.01
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН 7, ПРН 13, ПРН 16, ПРН 19.2, ПРН 20.2Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
        
    
            Форма навчання
        
        
            Дистанційне навчання
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Для успішного вивчення курсу студенти повинні попередньо опанувати курси: «Вступ до китайської філології», «Основи мовознавства», «Лексикологія китайської мови» тощо; знати лінгвістичну термінологію та основні закони мовного розвитку в обсязі, необхідному для належного опрацювання теоретичних та прикладних питань; володіти навичками аналітичного опрацювання лінгвістичного матеріалу різного виду.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни: поглиблене вивчення актуальних проблем китайського мовознавства як у традиційному вимірі, так і в межах нових лінгвістичних напрямів.Анотація. Курс «Актуальні проблеми китайської лінгвістики» має науково-дослідницьке спрямування і скерована на формування у студентів системи знань про основні проблеми сучасних напрямів лінгвістики в галузі китаєзнавства.  Курс містить 2 змістові модулі. Модуль 1 спрямований на формування у студентів системи знань щодо актуальних проблем психолінгвістики, когнітивної та комунікативної лінгвістики на теренах китаєзнавчих досліджень. Модуль 2 сфокусований на сучасних підходах до вивчення теоретичної граматики, фонетики та стилістики китайської мови; передбачається поглиблення студентами раніше отриманих знань і навичок щодо теоретичних аспектів китайської мови, а також набуття нових навичок спеціалізованого лінгвістичного аналізу китаємовного матеріалу. Дисципліна завершується іспитом.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.Голубовська І.О., Корольов І.Р. Актуальні проблеми сучасної лінгвістики: курс лекцій. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2011.  2.Гончаренко О.М. Стилістика сучасної китайської мови. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2005. 3.Кірносова Н.А. Етапи розвитку граматології в Китаї: від династії Хань до сучасності // Східний світ. – 2011. – №3. – С.195-203.4.Кірносова Н.А. Етапи розвитку граматології в Китаї: від династії Хань до сучасності (продовження) // Східний світ. – 2011. – №4. – С.103-110. 5.邢福义. 汉语语法三百问. – 北京: 商务印书馆, 2002.6.现代汉语语法修辞 / 邢福义,汪国胜主编. – 北京: 高等教育出版社, 2008.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            У курсі передбачено такі форми організації навчання: лекції, семінарські заняття та самостійна робота. Основними видами роботи та відповідно об’єктами семестрового контролю є:  аудиторна робота (усні відповіді), проєктна та пошуково-реферативна робота (доповіді, презентації), модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт (включаючи підсумковий іспит) студент максимально може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 60 балів, мінімум – 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум – 40 балів, мінімум – 24 балів).  Формат іспиту – письмовий: 2 теоретичні питання (максимум по 20 балів кожне), що стосуються актуальних проблем сучасної лінгвістики в галузі китаєзнавства. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська, китайська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни