Навчальна практика з основ польових географічно-краєзнавчих досліджень. М1., М2., М.3.

Освітня програма: Географія 2024 (бакалавр)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Навчальна практика з основ польових географічно-краєзнавчих досліджень. М1., М2., М.3.
Код дисципліни
ОК.35
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1. Знати основні історичні етапи розвитку предметної області. ПРН 14. Пояснювати просторову диференціацію географічної оболонки і географічного середовища ПРН 15. Описувати основні механізми функціонування природних і суспільних територіальних комплексів, окремих їхніх компонентів ПРН 16. Пояснювати зміни, які відбуваються в географічному середовищі під впливом природних і антропогенних чинників, формулювати наслідки й детермінанти в контексті концепції сталого розвитку людства. ПРН 17,19,24,25,28, 29,30,32,33
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування дисциплін фахової підготовки, а саме «Метеорологія», «Загальна гідрологія», «Географічні дослідження грунтово-рослинного покриву», «Дослідження рельєфу та геологічної будови», «Географічна картографія».
Зміст навчальної дисципліни
При вивченні дисципліни особлива увага звертається на формування важливих фахових компетенцій в організації позашкільного роботи, комплексної туристичної підготовки, організації побуту, харчування, базування та медичного забезпечення при організації туристичних заходів зі школярами. Навчальна практика складається з трьох етапів: І етап (м. Київ) передбачає вивчення особливостей території проходження практики (польового етапу – Рахівського району Закарпатської області), а саме вивчення картографічного та туристично-краєзнавчого матеріалу, складання проєкту польового етапу дослідження, розробка раціону харчування та підбору відповідного спорядження. плану пошук. ІІ етап (с. Чорна Тиса, Рахівський район, Закарпатська область) передбачає ознайомлення з мережею туристичних маршрутів в Українських Карпатах (Свидівецький масив та Горгани), туристичними притулками та місцями для привалів, атрактивними туристичними об’єктами (хребтами – Котел, Апшинець, Свидівець та Братківський, Чорногора; гірськими озерами – Ворожеска, Герешаска, Івор та Апшинецькі озера, витоком Чорної Тиси тощо), організаціє туристичних подорожей, облаштуванням туристичних маршрутів, побутом та традиціями гуцулів. ІІІ етап (м. Київ) передбачає опрацювання матеріалів, отриманих під час польового етапу, написання та захист звіту з практики.
Рекомендована та необхідна література
Пастух В. В. Основи топографії: Підручник / В. В. Пастух, Г. Ф. Виноградов. – К. : ВЦ “Київський університет”, 2000. – 372 с. 4. Топографія з основами геодезії: підручник / А. П. Божок, В. Д. Барановський, В. В. Білоус [та ін.]; за ред. А. П. Божок, А. М. Молочка. – К. : ВПЦ “Київський університет”, 2009. – 304 с. Аріон О.В. Навчально-методичний комплекс з дисципліни „Ґрунтознавство з основами географії ґрунтів».– К.: ВПЦ „Київський університет», 2005. – 58с. 3. Аріон. О.В., Удовиченко В.В. Літня польова ґрунтознавчо-біогеографічна практика: Навчально-методичний посібник. - К.: ВПЦ “Київський університет”, 2011. – 176 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичне заняття, аналітична робота
Методи та критерії оцінювання
Виконання творчих аналітично-розрахункових робіт, завершується дисципліна підготовкою письмового звіту та усним захистом практики у формі диференційованого заліку.
Мова викладання
Українська