Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Економічна та соціальна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: Предмет, методи, теоретичні основи досліджень професійної та корпоративної етики в сфері прикладних досліджень; Принципи та основні норми професійної та корпоративної етики; Роль професійної та корпоративної етики в становленні дослідника урбаністичного та природного середовища; Особливості професійних кодексів в діловій практиці дослідників та управлінні. Вміти: Пояснювати специфіку основних видів професійної етики і шляхи подолання розриву між загальними моральними принципами та вимогами основних принципів у сферах регіонально управління та розвитку; Здійснювати експертну оцінку ціннісного аспекту місії професійних та корпоративних кодексів у міських та регіональних практиках тощо.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи розвитку етичної думки; методи філософських досліджень, методи психології та основні етико-філософські поняття та категорії. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо дилемних проблем професійної та корпоративної етики в професійній діяльності; застосовувати основну методологію імперативно-ціннісних аспектів професійної практики. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та інтегрованою інформацією наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно специфічних політичних, економічних, культурно-професійних подій; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна послідовно розглядає особливості розвитку і становлення професійної та корпоративної етики та їх нагальність в сучасних професійних практиках. Визначається предмет, завдання, теоретичні основи, методології, основні концепції професійної етики та корпоративної етики З’ясовуються особливості напрацювання розвитку практичних вмінь/навичок прийняття рішень з етичної поведінки спеціалістів в дилемних ситуаціях професійної діяльності. На прикладі сценаріїв виробничих ситуацій в установах і організаціях природничих досліджень вміти прогнозувати ефективність виробничої діяльності та ймовірне виникнення і попередження проблемних ситуацій у випадках появи таких у групах вищої, середньої та нижньої ланки працівників. Застосовувати набуті знання для раціонального використання наявних виробничих ресурсів, вміти передбачати психологічні обстановки в непростих умовах польових експедиційних досліджень, в тому числі у віддалених районах та місцях з суворими кліматичними умовами, їх організації, постачання устаткування і матеріалів, проведення камеральних робіт та інших видів діяльності в колективах різко відмінного професійного та загального інтелекту.
Рекомендована та необхідна література
1. Етика. Естетика: Навч. посібник / за наук. ред. Панченко В.І. К.: «Центр учбової літератури», 2014. 2. Ломачинська І.М., Рихліцька О.Д., Барна Н.В. Основи корпоративної культури. К., 2011. 3. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В.І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. 4. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. / за ред., В.І.Панченко. – К: 2019 ВПЦ «Київський університет», 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 20 / 35 балів. 2. Самостійна робота (ситуаційний аналіз/есе) та (дослідження принципів роботи керівника): 26 / 37 балів. 4. Тестові завдання: 2/ 8 балів. 5. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі 12 / 20 балів. Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
Українська