Київська філософська традиція
Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.
Структурний підрозділ: Філософський факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Київська філософська традиція
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 18
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            2 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            1. Здійснювати інтелектуальний пошук, виявляти і критично осмислювати актуальні проблеми сучасної філософської думки, розробляти їх в рамках власного філософського дослідження.
2. Вміти реконструювати історичний поступ світової філософії, еволюцію філософських ідей і проблем.
3. Критично осмислювати, аналізувати та оцінювати філософські тексти, застосовувати релевантні методи їх аналізу та інтерпретації. 
4. Розуміти зв’язки філософії з іншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками.
5. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати 
результати досліджень в різних формах наукової комунікації.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати базові принципи історико-філософського процесу; принципи та усталені підходи періодизації історії філософії, зокрема філософські/історико-філософські тенденції у ХХ-ХХІ ст.
2. Вміти аналізувати матеріал, працювати з текстами/інформаційними джерелами та вміти їх класифікувати у відповідності до сучасної цифрової епохи, володіти категоріальним апаратом історико-філософського дослідження; застосовувати методологічний інструментарій історико-філософського дослідження, 
самостійно укладати джерельну базу (власного) дослідження.
3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та роботи з інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, 
економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових історико-філософських інформативних джерел; відкритого ставлення до 
засвоєння нової інформації.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Модуль І. «Київська філософська традиція: інваріантність визначення і феномену»
1. Київська філософська традиція: можливі варіанти визначення меж: передумови формування тенденцій/трендів/альтернатив київської філософії
Модуль ІІ. «Тренди київської філософської традиції в контексті сучасної та постсучасної 
філософії»
2. Сучасні умови можливості київської філософської школи
3. Рефлексії щодо сучасної філософії та пост філософії в київській філософській традиції
4. Динаміка еволюції київської філософської школи 
 5. Перспективи розвитку київської філософської традиції
6. Сучасна філософія в контексті київської філософської традиції
7. Постсучасна філософія в контексті київської філософської традиції 
 8. Актуальність сьогодення творення київської філософської традиції
9. Підсумкова контрольна робота
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Горський В. С. Київ в історії філософії України / В. С. Горський, Я. М.Стратій, А. Г. Тихолаз, М. Л. Ткачук. - К. : Вид. дім "КМ Academia": Унів. видво "Пульсари", 2000. - 264 c. - укp.
2. Конверський А. Є., Бичко І. В., Огородник І. В. Філософська думка у Київському університеті: історія і сучасність. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 336 с.
3. Табачковський В. Г. В пошуках невтраченого часу. Нариси про творчу спадщину філософів-шістдесятників. – К.: Вид. ПАРАПАН, 2002. – 300 с
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, семінари, самостійна робота
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            1. Аудиторна робота:
Усна доповідь: (до 5 балів)
Доповнення / участь в дискусіях: (до 3 балів)
2. Самостійна робота (конспект першоджерела):
10 балів – студент опрацював необхідний текст із цитуванням та відповідними 
власними зауваженнями та поясненнями;
5 балів – студент законспектував текст без пояснень.
3. Самостійна робота (текст есе): (до 15 балів.)
4. Самостійна робота (дослідження тексту мовою оригіналу) та підсумкова 
контрольна робота:
20-16 балів студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 
15-11 балів - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом,
10-6 балів - в цілому володіє навчальним матеріалом, 
5-0 балів - не в повному обсязі володіє матеріалом, 
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни