Економіка культури
Освітня програма: ОНП Культурологія 2021
Структурний підрозділ: Філософський факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Економіка культури
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВП.3.02.02
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            Знати:
•	Організаційні та економічні засади підприємницької діяльності у сфері культури, відпочинку і розваг
•	Сутність, види та документальне забезпечення витрат суб'єктів господарювання у сфері культури, відпочинку і розваг
Вміти:
•	Обирати оптимальну організаційно-правову форму організації підприємницької діяльності у сфері культури, відпочинку і розваг
•	Аналізувати ефективність використання основних і оборотних засобів підприємства
•	Розраховувати собівартість продукції, товарів і послуг у сфері культури, відпочинку і розваг
•	Планувати внутрішні та зовнішні джерела фінансового забезпечення підприємницької діяльності у сфері культури, відпочинку і розваг
Комунікація:
•	Презентувати результати своїх досліджень у вигляді доповіді, презентації
Автономність та відповідальність:
•	Вирішувати самостійно комплексні завдання, пов'язані із використанням матеріальних, трудових і фінансових ресурсів для забезпечення ефективної діяльності у сфері культури, відпочинку і розваг
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основи підприємництва і менеджменту у сфері культури, відпочинку та розваг.
2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів і подій; застосовувати основні терміни і категорії щодо організації бізнесу у сфері культури, відпочинку та розваг; використовувати загальні й спеціальні методи та інструменти дослідження, необхідні для вирішення проблем культурології.
3. Володіти навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних, культурно-
мистецьких подій та явищ; практичного використання професійно-профільних знань, умінь і навичок.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Тема  1. Організаційні та правові засади підприємницької діяльності у сфері культури,
відпочинку і розваг;
Тема 2. Основні й оборотні активи підприємств у сфері культури: сутність, види й аналіз ефективності використання;
Тема 3. Витрати підприємств у сфері культури: сутність, класифікація й облік. Калькуляція собівартості продукції, робіт і послуг у сфері культури, відпочинку і розваг;
Тема  4. Фінансові результати господарської діяльності у сфері культури, відпочинку і розваг;
Тема 5. Планування бізнесу у сфері культури, відпочинку і розваг;
Тема 6. Інвестування у проекти у сфері культури, відпочинку і розваг. 
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Яркіна Н.М. Економіка підприємства: Навч. посіб. / Н.М. Яркіна. – Вид.
2-ге перероб. і доп. – К. : Видавництво Ліра-К, 2017. – 600 с.
2. Господарський кодекс України: наук-практ. коментар / [авт. кол.:
С.В.Ківалов, О. І. Харитонова, Є. О. Харитонов]; за ред. О.І.Харитонової. – Х.:
Одіссей, 2012. – 832 с.
3. Бойчик І. М. Економіка підприємства: навч. посіб. /І.М.Бойчик.– К. :
Атіка, 2012. – 543 с.
4. Филюк Г.М. Економіка підприємства: тренінг-курс / Г.М. Филюк,
О.В.Піменова, Т. В.Кравченко, А. М. Магомедова // К.: Видавничо-поліграфічний
центр «Київський Університет», 2017. – 280с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, семінари, самостійна робота
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Оцінювання семестрової роботи:
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах – 12 / 30 балів
2. Розв’язання розрахунково-аналітичних завдань і ситуаційних вправ  – 18 / 30 балів
3. Самостійна робота (розробка оперативного фінансового плану) – 9 / 10 балів
4. Самостійна робота – 9 / 10 балів
Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях) і за самостійні роботи (розрахунково-аналітичні завдання, ситуаційні вправи, розробка фінансового плану та бізнес-плану).
 Всі види робіт за семестр мають у підсумку:
- в максимальному вимірі 80 балів
- в мінімальному вимірі 48 балів
Підсумкова контрольна робота в письмовій формі – 12 / 20 балів
Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за
систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. 
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
                            Наталія
                            Володимирівна
                            Гончаренко  
                        
                        
                            Кафедра екологічного менеджменту та підприємництва 
Економічний факультет
                    Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра екологічного менеджменту та підприємництва
                    
                    
                        Економічний факультет