Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: ОНП Культурологія 2021
Структурний підрозділ: Філософський факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 1
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            1 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН. 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів. 
ПРН 8. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання складних задач і практичних проблем культурного розвитку суспільства.
ПРН 10. Мати навички вироблення та ухвалення рішень з управління закладами та установами культури чи відповідними структурними підрозділами у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах
ПРН. 11. Мати навички організації та керівництва професійним розвитком осіб та груп у галузі культури.
ПРН. 12. Збирати, аналізувати та оцінювати емпіричні факти та здійснювати їх інтерпретацію у відповідності до сучасних теоретичних уявлень відповідного напряму культурології.
ПРН. 14. Розробляти навчально-методичне забезпечення і викладати навчальні дисципліни з культурології у закладах освіти.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1) До початку вивчення курсу студенти мають знати проблеми сучасного суспільства у сфері освіти, вплив освіти та виховання на розвиток особистості, основні філософські концепціЇ освіти, взаємозв’язок педагогіки з іншими науками, систему освіти в Україні;
2) вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо вивчення дійсності, розв’язувати практичні завдання, застосовувати теоретичні знання, власний досвід та навчальні матеріали при вирішенні конкретних завдань у сфері майбутньої діяльності;
3) володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією, критичного ставлення та прогнозування.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Педагогіка вищої школи, її предмет та завдання. Функції та структура вищої школи в Україні
Дидактика вищої школи. Особливості освітнього процесу в ЗВО
Зміст освіти вищої школи
Методи, форми організації навчання у ЗВО
 Контроль за навчальною діяльністю здобувачів освіти
Теорія та практика виховної роботи у вищій школі
Основи управлінської діяльності у ЗВО
 Педагогічної майстерності викладача ЗВО.її зміст та шляхи формування.
Педагогічне спілкування в структурі професійної діяльності викладача
Профілактика та розв’язання педагогічних конфліктів у вищій школі
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Концепція освітньої діяльності  Київського національного університету імені Тараса Шевченка на період до 2019 р. /  У кн. « Педагогіка вищої школи: хрестоматія»  / В. А. Бугров,А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин   К. : ВПЦ «Київський університет», 2016.  С.135-149.
Марушкевич А.А., Спіцин Є.С.  Педагогіка вищої школи: підручник.  К. : ВПЦ «Київський  університет», 2015. С.136-219.
Педагогіка вищої школи: хрестоматія / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин   К. : ВПЦ "Київський університет", 2016.   544 с. 
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача  (  методичні рекомендації до вивчення курсу)  /Уклад. : Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С.   К.,2016. 58  с.
Соловей М. І. Методологія та технологія науково-педагогічних досліджень: посіб. для студ. вищих навч. закладів / М. І. Соловей, Є. С. Спіцин,  В.  В. Кудіна.  [Вид. 2-ге, переробл. і доп.].   К. : Ленвіт, 2009.   192 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, семінари, самостійна робота
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            1.	Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах та педагогічних тренінгах: 36 / 60 балів
2.	Самостійна робота №1 (дослідження проблем розвитку вищої освіти в Україні та закордоном – країна на вибір): 12 / 20 балів
3.	Самостійна робота №2 (дослідження проблем виховання студентської молоді у ЗВО): 12 / 20 балів
Загальна семестрова оцінка складаються із балів, отриманих за 1) аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах), 2) самостійні роботи, з урахуванням коефіцієнту 0,6. Всі види робіт в семестрі мають в підсумку:
-	в максимальному вимірі 		100 балів х 0,6 = 60 балів
-	в мінімальному вимірі		60 балів х 0,6 = 36 балів
Підсумкове оцінювання у формі іспиту:
Іспит у письмовій формі -    24 / 40 балів
        
    
            Мова викладання
        
        
            українськa
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Світлана
                            Пилипівна
                            Балашова
                        
                        
                            Кафедра педагогіки 
Факультет психології
                    Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра педагогіки
                    
                    
                        Факультет психології