Психологія вищої школи

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: мова і література гінді

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.04.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ психології розвитку, факторів і основних механізмів формування особистості.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни – ознайомити студентів зі змістом, завданнями та методами психології вищої школи як навчальної дисципліни та галузі науки, забезпечити загальну теоретичну підготовку, а також освоєння сучасних психологічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у ЗВО закладі, сформувати навички їх застосування у практичній діяльності, розвиток психологічної культури студентів.У межах дисципліни розкриваються психологічні основи навчального-виховного процесу у ЗВО. Дисципліна є багатосеместровою і викладається у першому та другому семестрах. У першому – теоретико-методологічні основи науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО. У другому – психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні основи розвитку професіоналізму викладача; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом, особливості розвитку студентської групи.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г. Психологія вищої школи: підручник. К. : Київський університет, 2014. 2. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої школи : теоретичні та практичні аспекти : навч. посіб. Вид. 2-ге. Київ : Видавництво Ліра-К, 2020. 3. Яблонська Т.М. Чинники саморозвитку студента в ракурсі реформування системи вищої освіти // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського зб. наук. праць. Педагогічні науки №2(61). Миколаїв, 2018. С.333-338. 4. Підручники і посібники на сайті Української асоціації психологів освіти та розвитку. http://uaped.com/page-14.html 5. Навчальний контент. Педагогіка та психологія вищої школи. https://dduvs.in.ua/wp-content/uploads/files/Structure/library/student/lectures/2020/gdppd/l2.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: лекції, обговорення; усні відповіді на практичних заняттях; доповнення, участь у дискусії; модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, тести, захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: макс. 60 балів, мін. 36 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (макс. 100 балів / мін. 60 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання на іспиті (макс. 40 / мін. 24).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології