Професійна етика бухгалтерів та аудиторів

Освітня програма: Освітньо-наукова програма Облік, оподаткування та контроль

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Професійна етика бухгалтерів та аудиторів
Код дисципліни
ОК 1.2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН01. Вміти розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний рівень, самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного бачення сучасних проблем економіки та управління. ПРН03. Вільно спілкуватися іноземною мовою усно і письмово при обговоренні результатів досліджень та інновацій. ПРН13. Знати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутні послуги з дотриманням вимог професійної етики. ПРН18. Дотримуватися норм професійної та академічної етики, підтримувати врівноважені стосунки з членами колективу (команди), споживачами, контрагентами, контактними аудиторіями
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності. 2) Вміти виокремлювати та аналізувати інформацію щодо сучасних економічних практик; застосовувати терміни, категорії, класифікації філософії, економічної теорії, соціології, менеджменту щодо суперечливих явищ та процесів економічної реальності; знаходити адекватні механізми їх вирішення та застереження.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом професійної етики бухгалтерів та аудиторів, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у сфері обліку та аудиту, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації. Визначається роль бухгалтера та аудитора у формуванні корпоративної соціальної відповідальності підприємства.
Рекомендована та необхідна література
1. Кодекс етики професійних бухгалтерів. URL: https://mof.gov.ua/storage/files/kodex_et.pdf 2. Кодекс професійної етики внутрішніх аудиторів банківських установ: Постанова Правління Національного Банку України від 12.02.2003 No 50. URL: http://zakon.rada.gou.ua 3. Кодекс професійної етики працівника державної податкової служби України: Наказ ДПА України від 07.02.2006 No 59. URL: http://uazakon.com/documents/date_9p/pg_iquasm.htm 4. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. – К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. – 368 с. 5. Малахов В. А. Етика: курс лекцій / В. А. Малахов. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. – 214 с. 6. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 392 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття
Методи та критерії оцінювання
1. Дискусія, ситуаційний аналіз (РН 1.1-1.6; 2.1-2.5) – 40 балів / 24 бали; 2. Самостійна робота – індивідуальне практичне завдання (РН 3.1-3.2; 4.1) – 40 балів / 24 балів; 3. Підсумкова контрольна робота (РН 2.1-2.5; 3.1-3.2; 4.1) – 20 балів / 12 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни