Етика ділового спілкування

Освітня програма: Освітньо-професійна програма "Менеджмент організацій"

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Етика ділового спілкування
Код дисципліни
ВК 3.2.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН 11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН 13. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Курс не вимагає попередніх спеціальних знань чи вмінь.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Етика ділового спілкування» розглядає базові комунікативні компетенції менеджера та особливості етики в умовах усної ділової комунікації (стандартні етикетні ситуації, етика проведення ділових бесід та співбесід, публічних виступів та презентацій, засідань та ділових переговорів, конфліктних ситуацій та суперечок тощо); письмового ділового спілкування (ділові листи, нетикет тощо). Етична поведінка розглядається як складова формування іміджу менеджера. У курсі розглядаються особливості ділової грамотності та культури спілкування менеджера, визначаються основи управлінської риторики. Окремо у курсі розглядається проблема крос-культурного менеджменту в мультинаціональних компаніях у контексті формування міжкультурної грамотності менеджера у зрізі проблеми ділового спілкування.
Рекомендована та необхідна література
1. Аболіна Т.Г., Єфименко В.В. та ін. Етика: Навч. посібник. – К., 2002. 2. Мешко Н.П. Крос-культурний менеджмент у корпоративних стратегіях міжнародних компаній // Ефективна економіка. – 2012. - No 7. 3. Палеха Ю.І. Етика ділових відносин: Навч. посіб. – К.:Кондор, 2017. 4. Хоменко І. В. Еристика : Підручник. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 260 с. 5. Чайка Г. Л. Культура ділового спілкування менеджера : Навч. Посіб / Г. Л. Чайка. – К. : Знання, 2005. – 442 с. 6. Milton J. Bennett, Basic Concepts of Intercultural Communication. – N.Y., 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проблемно-орієнтоване навчання: лекції, семінарські заняття, консультації, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: 1. Контрольна робота 1 – РН 1.1; 1.2.;1,3; 1,4; 1,5 – 20 балів/ 12 балів 2. Індивідуальні завдання – РН 2,3; 2.4 – 20 балів/ 12 балів 3. Практичні завдання – РН 2.1.; 2.2; – 9 балів/ 5 балів 4. Практичні завдання з елементами дискусії – РН 1.1; 2.2; 2.3; 3.1;3.2; 3.3; 4.1; 4.2; 4.3;– 11 балів/ 7 балів 5. Контрольна робота 2 – РН 2.2.; 2.3; 2.4; – 20 балів/ 12 балів. Підсумковий контроль здійснюється у формі письмової контрольної роботи, яка оцінюється максимум у 20 балів та проводиться на одному з останніх семінарських занять з дисципліни. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів), яка визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру та за результатами проведення заліку. Результатами навчання, які оцінюються під час заліку, є РН 1.1. – 4.3.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет