Національна та інформаційна безпека держави

Освітня програма: Кібербезпека (Бакалавр)

Структурний підрозділ: Факультет інформаційних технологій

Назва дисципліни
Національна та інформаційна безпека держави
Код дисципліни
ОК 7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Вміти використовувати результати самостійного пошуку, аналізу та синтезу інформації з різних джерел для ефективного рішення спеціалізованих задач професійної діяльності; аналізувати, аргументувати, приймати рішення при розв’язанні складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності, які характеризуються комплексністю та неповною визначеністю умов, відповідати за прийняті рішення; діяти на основі законодавчої та нормативно-правової бази України та вимог відповідних стандартів, у тому числі міжнародних в галузі інформаційної та /або кібербезпеки; впроваджувати процеси, що базуються на національних та міжнародних стандартах, виявлення, ідентифікації, аналізу та реагування на інциденти інформаційної та кібербезпеки; розробляти моделі загроз та порушника;
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання Конституції України, критеріїв формування найважливіших сфер життєдіяльності, основні підходи до забезпечення безпеки людини, поняття інформаційного та кіберпростору, методи та засоби протидії кіберзлочинності у кіберпросторі. Вміти аналізувати основні тенденції розвитку інформаційного та кібернетичного простору і оцінювати їх можливий вплив на безпеку людини, суспільства і держави, здійснювати оцінювання характеру та рівня загроз інтересам України в різних сферах буття суспільства. Володіти елементарними навичками аналітичної роботи та основами правових і історичних знань.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна задача дисципліни «Національна та інформаційна безпека держави» полягає у підвищенні рівня знань студентів з питань: Національна безпека як системна характеристика розвитку людини, суспільства, держави; інформаційне суспільство - визначення, проблемні питання формування та розвитку; інформаційний простір – головна субстанція сучасного інформаційного суспільства; кіберпростір - визначення, головні завдання, актори та цілі; автоматизація процесів збереження і розповсюдження інформації; організація пошуку, збору і добування інформації в кіберпросторі, роль і місце інформаційної безпеки у загальній системі нацбезпеки; інформаційне протиборство: основні цілі та методи їх досягнення; нормативно-правове регулювання забезпечення інформаційної безпеки України; функції системи суб’єктів забезпечення інформаційної безпеки України; заходи провідних країн світу щодо захисту власної інформаційної сфери від деструктивного кібернетичного та інформаційного впливу.
Рекомендована та необхідна література
1. Конституція України 2. Г.М. Гулак. Методологія захисту інформації. Аспекти кібербезпеки: підручник.– К.: Видавництво НА СБ України, 2021. – 256 с. 3. Бурячок В.Л. Основи формування державної системи кібернетичної безпеки: Монографія. – К.: НАУ, 2013. – 432 с. 4. Технології захисту інформації: підручник / М.М. Браіловський, С.В. Зибін, І.В. Пискун, В.О. Хорошко, Ю.Є. Хохлачова. – К.: ЦП «Компринт», 2021. – 296 с. 5. В. Л. Бурячок, С. В. Толюпа, В. О. Хорошко, В. Б. Толубко Інформаційна та кібербезпека: соціотехнічний аспект: підручник. — К.: ДУТ, 2015. — 288 с. 6. Захист систем електроних комунікацій: навч.посіб./ В.О. Хорошко, О.В. Криворучко, М.М. Браіловський та ін. – Київ: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2019. – 164 с. 7. Іванченко Є.В. Забезпечення інформаційної безпеки держави / Є.В. Іванченко, І.С. Іванченко, В.О. Хорошко, Ю.Є. Хохлачова. – К: «СІК ГРУП Україна», 2016. – 243 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 бальною шкалою. Умовою отримання позитивної сумарної оцінки за дисципліну є одержання не менш ніж 60% від максимально можливої кількості балів. Для допуску до іспиту студент має набрати не менше ніж 36 балів за поточні семестрові роботи. На іспиті студент може максимально отримати 40 балів, але оцінка за іспит не може бути меншою за 24 бали для отримання загальної позитивної оцінки за курс. У випадку, коли студент на іспиті набрав менше 24 балів, отримані бали не додаються до семестрової оцінки (незалежно від кількості балів отриманих під час семестру), в екзаменаційній відомості (у колонці “бали за екзамен”) ставиться “0”, а в колонку “результуюча оцінка” переноситься лише кількість балів отриманих під час семестру.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни