Психологія та педагогіка середньої школи

Освітня програма: Географія (Середня освіта) магістр-2023

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Психологія та педагогіка середньої школи
Код дисципліни
ОК.1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 10. Вміти добирати матеріали для вивчення окремих тем/розділів навчальної дисципліни, визначати доцільність застосування різних методів наукового пізнання (спостереження, збір та аналіз даних тощо) в освітньому процесі відповідно до змісту навчання ПРН 12. Знати вікову психологію, педагогіку та андрагогіку в необхідному обсязі ПРН 13. Знати індивідуальні особливості здобувачів освіти (вік, здібності, інтереси, потреби, мотивація, можливості, досвід тощо), їх впливу на засвоєння навчального матеріалу ПРН 14. Вміти організовувати індивідуальну та групову роботу з використанням методів і способів, які дозволять розвивати здібності
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) усвідомлення значення цілеспрямованого навчання і виховання особистості; 2) володіння елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі.
Зміст навчальної дисципліни
У дисципліні «Психологія та педагогіка середньої школи» розкриваються основні поняття та категорії, аналізуються методи психологічних та педагогічних досліджень, складові дидактики та виховання (їх принципи, методи, прийоми, види, засоби, напрями розвитку тощо), основи позакласної та позашкільної роботи, наукові засади управління сучасною школою. Здійснюється формування психолого-педагогічного мислення, аналіз педагогічної дійсності, орієнтування на оволодіння психолого-педагогічними вміннями та навичками. Значна увага приділяється стилям та методам спілкування педагога з учнями, новітнім освітнім технологіям, виконанню самостійних робіт, підготовці мультимедійних презентацій
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І., Марушкевич А.А. Основи психології та педагогіки. Київ, 2010. 2. Закон України «Про освіту» // (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39). 3. Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді // Інф. зб. та коментарі Міністерства освіти і науки України. 2015. №8. С.87–95. 4. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка: підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 5. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С., Кошечко Н.В. Педагогіка (в структурно-логічних схемах та таблицях): навчальний посібник. К.: ТОВ «Центр поліграфії «КОМПРИНТ», 2020. 6 Савчин М. В., Василенко Л. П. Вікова психологія. Київ : Академвидав, 2005. 360 с. 7. Столяренко О. Б. Психологія особистості : Навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 280с. 8. Терлецька Л. Г. Вікова психологія і психодіагностика: підручник. Київ : Видавничий дім «Слово», 2013. 608с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, іспит
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології