Демократія: від теорії до практики

Освітня програма: Політична географія та геополітика (ОС Магістр, денна)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Демократія: від теорії до практики
Код дисципліни
ОК. 4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР04. Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань, розроблення нових методів і процедур в географії та міждисциплінарних контекстах. ПР14. Формулювати наукові гіпотези, визначати актуальні аспекти у фундаментальних і прикладних напрямах досліджень, розробляти та управляти проєктами у сфері географії, природокористування, міського та регіонального розвитку. ПР19. Критично осмислювати принципи здійснення влади та публічної політики, політичних інститутів та процесів, світової політики та політики окремих країн та регіонів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти мають знати та розуміти що таке «демократія», місце і роль влади та громадянина в умовах демократії, їхню взаємодію, права людини, механізми захисту прав людини і роль, яку відіграє громадянське суспільство у моніторингу діяльності уряду та співпраці з ним, а також яким чином воно допомагає громадянам індивідуально чи колективно досягати цілей. Студенти мають вміти критично мислити та аналізувати інформацію, активно слухати, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення, а також досягати консенсусу та працювати спільно з іншими заради досягнення мети. Студенти мають сформувати проактивне ставлення, засноване на демократичних цінностях, яке полягає у повазі до верховенства права, відчутті особистої та колективної громадянської відповідальності та спроможності реалізувати її шляхом громадської участі.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна складається з теоретичного та практичного компонентів. Теоретична частина включає такі теми: демократичне урядування, права людини, громадянське суспільство та участь громадян у суспільному та політичному житті. Наскрізно у курсі вивчаються такі теми: гендерна рівність, права меншин, права осіб з інвалідністю, забезпечення громадянських прав, належне урядування, корупція, верховенство права, медіаграмотність, використання цифрових технологій, різноманіття, роль молоді тощо. З метою розвитку навичок студентів, під час навчання використовуватимуться інтерактивні методи викладання («Семінари за методом Сократа», «Людський барометр», «Прогулянка галереєю» тощо), напрацьовані за участі українських і міжнародних експертів. Основний компонент курсу – це студентський проект, який студенти реалізовуватимуть упродовж курсу. У поступовому, керованому процесі студенти працюватимуть у групах, щоб визначити питання у суспільстві, які вони визнають проблемними і які вони у подальшому досліджуватимуть, пов’язуючи їх з темами курсу.
Рекомендована та необхідна література
1. Антонович М. Україна в міжнародній системі захисту прав людини: Монографія / М. Антонович. Київ : Видавничий дім “KM Academia”, 2000. С. 27. 2. Демократія: від теорії до практики / Г. Берроуз, І. Совсун, С. Буров та ін.. Київ, 2018. 3. Правові механізми взаємодії держави і громадянського суспільства в Україні: історичний досвід і виклики сучасності: наукова записка / [Горбатенко В.П. (кер. авт. кол.), Кресіна І.О., Кукуруз О.В., Тимощук В.П., Стрєльцова О.В., Матвійчук Л.О.]. Київ : Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2013. 82 с. 4. Степаненко В. Громадянське суспільство в Україні. «Помаранчева» стадія становлення // Віче. 2005. №2. С.49-55. 5. Тукаленко І.А. Сучасні форми протестних рухів: навчально-методичний комплекс. Київ, 2022.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, консультація, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Аудиторна робота: Участь в обговоренні: 3 бали – пояснення змістовне, ґрунтовне, конструктивно доповнює обговорення теми та спирається на засвоєний матеріал до теми; наведені логічно несуперечливі аргументи, що вповні розкривають особливості виголошеної позиції. 2 бали – пояснення обґрунтовано частково 1 бал – доповнення містить інформацію, що суттєво не розширює дискусію Перехресне опитування 2 бали – студенти формулюють питання, демонструючи глибоку обізнаність із змістом та суттю опрацьованого матеріалу з теми 1 бал – студенти не виявляють обізнаності у змісті та суті теми чи не можуть сформулювати проблемні питання
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Інна Анатоліївна Тукаленко
Кафедра політології
Філософський факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра політології
Філософський факультет