Теорії просторової організації

Освітня програма: Урбаністика та регіональний розвиток

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Теорії просторової організації
Код дисципліни
ОК 1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР01 Застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навички для дослідження природно- і суспільно-територіальних систем на різних рівнях просторової організації. ПР14 Формулювати наукові гіпотези, визначати актуальні аспекти у фундаментальних і прикладних напрямах досліджень, розробляти та управляти проєктами у сфері географії, природокористування, міського та регіонального розвитку. ПР15 Самостійно оцінювати ключові тренди розвитку природно- і суспільно-географічних процесів для формування нових напрямів наукових досліджень.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного оволодіння знаннями з дисципліни студенти повинні: мати базові знання теоретичних та методичних основ суспільної географії; вміти аналізувати економічні та соціальні процеси в суспільстві, виявляти їх особливості, причини та оцінювати наслідки економічних, соціальних та екологічних проблем у регіонах; володіти сучасними кількісними і якісними методами досліджень, вміти їх застосовувати у науково-дослідницькій діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна присвячена вивченню сучасних концепцій просторової організації, зокрема концепцій регіоналізації простору, концепцій поляризації простору, концепцій кластерно-мережевої організації простору та концепцій перцепції простору. Тематично дисципліна поділяється на 2 частини. Частина 1 Сучасні концепції регіоналізації та поляризації простору. Частина 2 Сучасні концепції нерівномірності просторового розвитку та перцепції простору.
Рекомендована та необхідна література
1. Шаблій О.І. Основи суспільної географії: Підручник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 296 с. 2. Мезенцев К.В., Підгрушний Г.П., Мезенцева (Провотар) Н.І. Регіональний розвиток в Україні: суспільно-просторова нерівність та поляризація: Монографія. Київ: Прінт сервіс, 2014. 132 с. 3. Мезенцева (Провотар) Н.І., Мезенцев К.В. Науково-дослідницький практикум з суспільної географії: Навчально-методичне видання. Київ: ДП «Прінт Сервіс», 2014. 47 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, дискусії, вирішення конкретних задач та ситуацій.
Методи та критерії оцінювання
Дисципліна складається з двох змістових частин, кожна з яких завершується тематичною контрольною роботою та передбачає підсумковий контроль у формі іспиту. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою (оцінка розраховується як накопичена). За оцінками поточного контролю та за результатами тематичних контрольних робіт виставляється сума балів за окрему змістовну частину. Підсумковий (семестровий) контроль знань студентів з дисципліни – письмовий іспит. Максимальна кількість балів за результатами іспиту – 40 балів. Підсумкова оцінка з дисципліни формується як сума балів, отриманих: за роботу впродовж семестру на семінарських заняттях, виконання індивідуального практичного завдання, тематичні контрольні роботи, (максимум 60 балів) та за письмову відповідь на іспиті (максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни