Біологічні процеси у водному середовищі

Освітня програма: Управління та екологія водних ресурсів, бакалавр

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Біологічні процеси у водному середовищі
Код дисципліни
ВБ.1.1.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР07. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер. ПР08. Обґрунтовувати вибір та використовувати польовіта лабораторні методи для аналізу природних та антропогенних систем і об’єктів. ПР11. Впорядковувати і узагальнювати матеріали польових та лабораторних досліджень. ПР15. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати – В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: 1) Основи системного підходу і загальної теорії систем. 2) Сучасні підходи до кількісної оцінки якості водного середовища. 2. Вміти: 1) організовувати оцінки стану якості водного середовища існування; 2) здійснювати оцінку негативних впливів на гідроекосистеми; 3) розробляти заходи з поліпшення стану водного середовища і якості води; 4) розробляти систему заходів з оптимізації стану гідроекосистем. 3. Володіти навичками системного вирішення проблем гідроекології
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Біологічна оцінка якості води» є складовою освітньої ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМИ «Управління та екологія водних ресурсів» Рівень вищої освіти: перший на здобуття освітнього ступеню: бакалавр за спеціальністю № 103 Науки про Землю галузі знань № 10 Природничі науки. Дисципліна базується на знаннях з фізики, хімії, математики. загальної екології та та неоекології, гідроекології, екотоксикології та окремих розділах інших природничих наук. Дана дисципліна входить до циклу вибіркових навчальних дисциплін. Дисципліна базується на знаннях з фізики, хімії, математики. загальної екології та та неоекології, гідроекології, екотоксикології та окремих розділах інших природничих наук.
Рекомендована та необхідна література
1. Гандзюра В.П. Системний аналіз якості навколишнього середовища. Навчальний посібник для студентів ВНЗ. – Київ: Сталь, 2020.– 180 с. 2. Гандзюра В.П., Клименко М.О., Бєдункова О.О. Біосистеми в токсичному середовищі. Монографія. – Рівне, Вид-во НУВГП, 2021. – 261 с. 3. Гандзюра В.П. Продуктивність біосистем за токсичного забруднення середовища важкими металами. – Київ: ВГЛ “Обрії”, 2002. – 248 с. 4. Гандзюра В.П. Продуктивність біосистем за токсичного забруднення середовища важкими металами. – К.: Обрії, 2002. – 248 с. 5. Гандзюра В.П., Грубінко В.В. Концепція шкодочинності в екології. Монографія. – Київ-Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2008. – 144 с. 6. Гандзюра В.П. Екологія. – К.: Сталь, 2012. – 390 с. 7. В.П. Гандзюра, С.О. Афанасьєв, О.О. Бєдункова концепція здоров’я гідроекосистем (огляд) // Гідробіологічний журн. 2022. - №6. – С. 3-20.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція Практичні заняття Самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
підсумкове оцінювання (у формі недиференційованого заліку):
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”