Географія рекреаційних ресурсів

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Географія рекреаційних ресурсів
Код дисципліни
ВК 1.2.3.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Результати навчання полягають у наданні студентам знань з теоретико-методологічних основ туристичного ресурсознавства, специфіки класифікації туристсько- рекреаційних ресурсів за даними підходами, особливостей поширення та розвитку основних видів туристсько-рекреаційних ресурсів на теренах України й за кордоном, використання окремих видів ресурсів й оцінки); поглиблені знання про систему набуття професійної географічної рекреаційно-туристської науково-дослідної інформації, принципи моніторингу та оцінки стану рекреаційних ландшафтів, що використовується для здійснення географічної індикації ресурсів рекреації та туризму; професійне володіння методами спостереженнями, опису, параметризації, ідентифікації географічних рекреаційно-туристських об’єктів, явищ та процесів та їх застосування для географічної індикації ресурсів рекреації та туризму.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування блоком дисциплін вільного вибору вибіркового блоку «Управління розвитком туризму та рекреації"», освітньої програми «Економічна географія», освітнього рівня «Бакалавр», спеціальності 106 Географія, галузі знань 10 Природничі науки. 2. Знання і розуміння фахової географічної предметної області і професії. Здатність до використання у професійній діяльності існуючих загальних та спеціальних географічних теоретичних моделей та практик.
Зміст навчальної дисципліни
Людина відпочиває у умовах природного ландшафту. Гармонійний розвиток суспільства неможливий без спілкування з природою, проте що існує багато протиріч в системі «суспільство-природа», пов’язаних із науково-технічним прогресом та урбанізацією: винищення лісів та погіршення їх відтворення, забруднення водойм, ґрунтів, повітря, при нераціональному використанні яких відбувається погіршення санітарно-гігієнічних й естетичних якостей природного середовища, наслідком чого може бути погіршення використання ландшафтних передумов рекреаційної діяльності аж до їх знищення.
Рекомендована та необхідна література
1. Гетьман В. І. Основні завдання і проблеми розвитку еко-туризму в національних природних парках і біосферних заповідниках України / В. І. Гетьман // Гори і люди (у контексті сталого розвитку): матеріали міжнар. конф., Рахів, 14-18 жовт. 2002 р. - С. 304-313. 2. Земельна реформа на регіональному рівні (на прикладі Київської області за 1991-2011 роки) / [ Дорош Й. М., Осипчук С. О, Стецюк М. П., Дорош О. С.].– К. : ЗАТ «ВІПОЛ», 2011. – 188 с. 3. Попович С.І. Туристично-екскурсійні ресурси України: Вступ до проблеми / Попович С. І. // Туристичні ресурси України. – К. : ТипографіяФПУ, 1996. – 13 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, аналітична робота, вирішення конкретних задач і ситуацій
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється упродовж семестру та під час екзаменаційної сесії. Практичні роботи здаються на кожному семінарському занятті або у зазначений викладачем термін; за роботи, подані пізніше зазначеного терміну, оцінка складає 50% від максимальної кількості балів. Контрольна робота (тестові завдання) проводиться у вигляді бліц-тестів на 6-7 тижні навчання під час лекції. Для студентів, що виконали 60% і менше робіт проводиться додаткова контрольна на 11-12 тижні навчання.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни