Світові інформаційні агенції

Освітня програма: Міжнародні комунікації (ОКР бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Світові інформаційні агенції
Код дисципліни
ВБ 4.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати специфіку діяльності інформаційних агенцій, принципи рубрикації та подачі новин на міжнародну тему. Знати сучасні підходи та методизміст діяльності світових інформаційних агенцій, визначити їхню роль у системі міжнародних відносин Вміти писати новин, аналізувати та узагальнювати інформаційний матеріали про міжнародне життя. Приймати рішення щодо подачі інформації про країну в СІА. Дотримуватися правил редакційної політики та чинного законодавства діяльності мас-медіа.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- знання основних понять у сфері діяльності світових інформаційних агенцій, визначити їхню роль у системі міжнародних відносин; - вміння синтезувати знання з різних сфер науково-практичної діяльності з метою підготовки та написання інформаційних та аналітичних матеріалів у сфері міжнародної політики для світових інформаційних агенцій; оволодіти конкретними техніками та методами обробки інформаційних потоків, збору матеріалу та підготовки матеріалів для СІА з міжнародної проблематики.
Зміст навчальної дисципліни
Вступ Тема 1. Сучасні інформаційні агенції як складова міжнародної інформаційної індустрії Тема 2.Сучасні умови діяльності провідних інформаційних агенцій. Тема 3.Інформаційні агенції на фінансових ринках світу. Тема 4. Інформаційні агенції у структурі масмедіа країн Східної Європи. Тема 5. Напрями та динаміка реформування системи масмедіа у нових демократіях Східної Європи. Модульна кредитна робота 1. Тема 6. Діяльність світових інформаційних агентств в Україні. Тема 7. Світові інформаційні агенції та формування мультимедіа-імперій: їх вплив на етнокультурні процеси. Тема 8. Інформаційні агенції країн Північної Америки. Тема 9. Особливості ринку ЗМІ Сполучених Штатів Америки. Тема 10 Новітні тенденції у розвитку інформаційних агенцій в Україні. Модульна кредитна робота 2.
Рекомендована та необхідна література
1. Аньєс І. Підручник із журналістики: Пишемо для газет / Ів Аньєс ; пер. з фр. А. Андрусяк. Наукова редакція А.Яковець — К. : ВД «Києво-Могилянська академія», 2013. — 544 с 2. Боґданьскі Р. Що таке інформаційна агенція і де її місце у світі медій [Електронний ресурс] / Роберт Боґданьскі. — Режим доступу: http://elekcii.org/mam-wolnosc/co-to-jest-agencja-prasowa-i-jaka-jest-jejpozycja-w-swiecie-mediow. 3. Вайшенберг З. Новинна журналістика : навч. посіб. / Зігфрид Вайшенберг. — К. : Академія Української Преси, 2011. — 262 с. 4. .Гарматій О. В. Агенційна журналістика. : навч. посіб. Львів : Cполом, 2015.-176 с. 5. Годди Девид. Средства массовой информации. Информационные агентства США. – W., 1990. 6. Даниленко С.І. Міжнародна журналістика. Репортерське спілкування. Практикум. – К.: ІМВ, 2002. 7. Журналістика агентства. Інститут масової інформації. Центр підготовки та перепідготовки журналістів. – Париж, 1997.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття
Методи та критерії оцінювання
1) захист індивідуальних завдань; 2) модульна контрольна робота. 3) залік. За індивідуальні роботи та написання модульної роботи студенти можуть отримати до 20 балів. На лабораторних заняттях студенти виконують практично-орієнтовані завдання, які оцінюються максимум у 10 балів (пороговий рівень позитивної оцінки – 2 бали). У змістовий модуль входять всі теми. Обов’язковим для заліку є виконання індивідуальних робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни