Ціноутворення на світових товарних ринках

Освітня програма: Міжнародний бізнес (з обов’язковим вивченням двох іноземних мов)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Ціноутворення на світових товарних ринках
Код дисципліни
ВБ 1.4.1.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати терміни, категорії, теорії та механізми процесу ціноутворення; механізми ціноутворення інноваційних продуктів на рівні фірми; особливості динаміки внутрішніх і зовнішньоторговельних цін світового ринку. Вміти відбирати найраціональніше у зарубіжному досвіді ціноутворення на рівні фірми, використовувати методи побудови індексів цін, застосовувати цінові інноваційні стратегії; здійснювати аналіз, оцінку та прогнозування подальшої діяльності в сфері міжнародних економічних відносин.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисципліна «Ціноутворення на світових ринках» базується та тісно взаємодіє із циклом дисциплін теоретичної, професійної та практичної підготовки, зокрема «Основи міжнародної мікроекономіки», «Теорія міжнародних економічних відносин», «Регулювання міжнародних економічних відносин», «Методологія міжнародних кон’юнктурних досліджень», «Міжнародний бізнес», тощо. Мета дисципліни полягає у дослідженні сучасної теорії та практики ціноутворення, аналізу закономірностей формування структур внутрішніх та зовнішньоторговельних цін у межах світової торгівлі, методів ціноутворення на мікро- (фірми та організації) та макроекономічному (національному та міжнародному) рівнях, особливостей побудови найважливіших економічних індексів, що переважно застосовуються у сучасній світовій практиці.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. «Теоретико-методологічні основи аналізу ціноутворення на макрорівні» 1 Основи методології і закономірності ціноутворення. 2 Монополістична конкуренція та процеси ціноутворення на макроекономічному рівні 3 Вплив зовнішніх “чинників оточення” на процеси ціноутворення на мікроекономічному рівні 4 Внутрішні і світові ціни промислово розвинених країн Змістовий модуль 2. «Особливості використання принципів та методів ціноутворення на мікрорівні» 5 Цінова стратегія фірми і сучасна теорія маркетингу 6 Конкурентоспроможність та особливості розрахунків зовнішньоторговельних цін 7 Індекси внутрішніх цін і цін зовнішньої торгівлі. Ціни і загальна економічна рівновага 8 Біржові котирування як ціни реальних контрактів і практика їх розрахунків 9 Практика підготовки та проведення маркетинго-фінансового дослідження інвестиційного проекту
Рекомендована та необхідна література
1. Андреева Т.В. Цепочка создания стоимости продукта. Формирование и оценка эффективности / Т.В. Андреева. - М.: Инфра-М, РИОР, 2016. - 170 c. 2. Лузина Т. В., Решетникова С. С. – Ценообразование во внешней торговле. Учебник для вузов - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 278с. 3. Маховикова Г. А., Лизовская В. В. – Цены и ценообразование в коммерции. Учебник для СПО - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 231с. 4. Пантелєєв М.С., Курочкіна М. Ціноутворення на світових товарних ринках -«Харківський політехнічний інститут», 2018 – 211 с. 5. Ступницький О.І. Сучасна фірма: глобальні виклики Індустрії 4.0 – Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, 2020. Вип. 31. – С. 126-132.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція , семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Обов’язковим є підготовка студентом презентації на обрану тему та її захист. Поточний контроль: усні відповіді, доповнення, тест, реферат, презентація, дві модульні контрольні роботи. Формою підсумкового контролю є залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни