Міжнародний бізнес
Освітня програма: Міжнародний бізнес (з обов’язковим вивченням двох іноземних мов)
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин
Назва дисципліни
Міжнародний бізнес
Код дисципліни
ОК07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати риси, предмет та суб’єкти, види, критерії поділу, середовище та перспективи розвитку сучасного міжнародного бізнесу; природу, економічний зміст, види і форми, критерії класифікації власності як економічної системи; суть, види, роль корпорацій в системі міжнароднх економічних відносин, форми об’єднань корпорації, транснаціональні корпорації як суб’єкти міжнародного бізнесу; суть, структура та інструменти регулювання механізму міжнародного бізнесу; стратегії конкурентоспроможності компаній; теоретико-методологічні основи ціноутворення; різновиди та основні характеристики ділових операцій в міжнародному бізнесі; розвиток світової системи торгівлі, удосконалення та уніфікація методів та інструментів регулювання ділових операцій на державному та міжнародному рівнях;
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання основ економічної теорії, макроекономіки, мікроекономіки, міжнародного менеджменту тощо; вміння аналізувати макро- та мікросередовище міжнародного бізнесу, визначати та обґрунтовувати методи прийняття управлінських рішень, планувати діяльність підприємства на основі набутих знань з попередніх дисциплін в умовах динамічних змін функціонування світового господарства; володіння навичками аналітичного дослідження та аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Тематичний план дисципліни:
1. Генеза та суть міжнародного бізнесу
2. Теорії міжнародного бізнесу та їх еволюція
3. Види і середовище міжнародного бізнесу
4. Організаційно – правові форми міжнародного бізнесу
5. Міжнародні інтеграційні об’єднання та їх роль у сучасному бізнесі
6. Організація експортно-імпортних операцій у міжнародному бізнесі
7. Фінанси у міжнародному бізнесі
8. Міжнародний маркетинг та його специфіка
9. Міжнародний менеджмент, його економічний механізм, функції та тенденції розвитку
10. Україна у системі сучасного міжнародного бізнесу
11. Новітні види і форми міжнародного бізнесу
Рекомендована та необхідна література
1. Вергун В.А., Приятельчук О.А., Ступницький О.І. Міжнародний бізнес: Підручник. К.:ВАДЕКС, 2020, 602с.
2. Економікс: Навчальний посібник / В.А.Вергун, О.І.Ступницький, О.А.Приятельчук, Я.М.Гуменюк. – К.:ВАДЕКС, 2021, 422с.
3. Дэниэлс Дж.Д. Международный бизнес: Внешняя среда и деловые операции/ Дж.Д. Дэниэлс, Ли Х. Радеба; пер. с англ. – 6-е изд. – М.: Дело Лтд, 1994. – 784с.
4. Економічні санкції у сучасному світовому господарстві / За ред.. О.Шниркова та ін.. –К., ВПЦ, Київський університет, 2019, 239.
5. Жиленко К.М. Сучасні аспекти транснаціоналізації: теорія, методологія, практика.: монографія. – Дніпро, 2018, 384с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Поточний контроль: усні відповіді (до 30 балів), доповнення (до 5 балів), письмове завдання (до 5 балів), підсумкова модульна контрольна робота (до 20 балів). Формою підсумкового контролю є іспит. Іспит проводиться письмово. Відповідь студента на іспиті оцінюється максимально в 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни