Міжнародний менеджмент
Освітня програма: Міжнародний бізнес, комерція та фінанси
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин
Назва дисципліни
Міжнародний менеджмент
Код дисципліни
ОК 09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знання сутності понять "менеджмент", "глобалізація", "стратегія" та "структура" міжнародного бізнесу.
Усвідомлення та зацікавленість у тому, як інститути - офіційні та неофіційні - впливають на бізнес-рішення.
Розуміння "іншої сторони" міжнародного бізнесу, а саме місцевих фірм, які часто конкурують та/або співпрацюють з іноземними компаніями, особливо в країнах економікою, що розвивається.
Висвітлення реальності бізнесу, використовуючи такі заходи, як відвідування занять та лекції, що проводяться керівниками компаній, або виконуючи кейс-стаді.
Здатність приймати стратегічні бізнес-рішення, що враховують економічні, культурні, соціальні та політичні детермінанти, характерні для кожної сфери бізнесу.
Аналізувати організацію бізнесу на основі економічних принципів, які дозволяють виявити найбільш визначальні фактори, що впливають на бізнес.
Вміти приймати функціональні рішення в компанії з міжнародною діяльністю.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основ культурології, релігієзнавства, економічних наук та конфліктології.
2. Вміння аналізувати основні підходи до організації та реалізації корпоративних традицій відповідно до культурних особливостей.
3. Мати базові навички для визначення бар'єрів та проблем, які можуть виникнути через відмінності в корпоративному управлінні.
4. Володіння англійською мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Вступ до курсу
Тема 1. Глобалізація. Міжнародне бізнес середовище.
Тема 2. Розуміння глобальної стратегії.
Тема 3. ТНК. Управління глобальною конкурентною динамікою.
Тема 4. Управління ресурсами компанії та міжнародний бізнес. Вихід на зовнішні ринки.
Тема 5. Структура міжнародного бізнесу. КСВ та міжнародний бізнес.
Тема 6. Світове виробництво, аутсорсинг та логістика. Бухгалтерський облік у міжнародному бізнесі.
Тема 7. Проектування глобальних продуктів та послуг. Глобальна науково-дослідна робота. Глобальний маркетинг.
Тема 8. Глобальне управління людськими ресурсами.
Рекомендована та необхідна література
1. Bartlett, C. A., and Beamish, P. W. (2014) Transnational Management: Text, Cases, and Readings in Cross-Border Management, McGraw-Hill (latest edition).
2. Deresky, H. (2014) International Management: Managing across Borders and Cultures, Text and Cases, Addison Wesley (the latest edition).
3. Verbeke, A. (2013) International Business Strategy, New York: Cambridge University Press.
4. Denk, N., Kaufmann, L. and Roesch, J-F. (2012) “Liabilities of Foreignness Revisited: A Review of Contemporary Studies and Recommendations for Future Research”, Journal of InternationalManagement, 18(4), 322–334.
5. Florida, R. (2004) "America's looming creativity crisis", Harvard Business Review, 82(10), 122-136.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота (зазначено в програмі), перегляд фрагментів навчальних документальних фільмів на семінарах, індивідуальні виступи
Методи та критерії оцінювання
1. Виступи на семінарських заняттях, завдання для індивідуальної роботи, розгляд гіпотетичних міждержавних суперечок (формат судового спору), аналіз спору в форматі кейс-стаді: до 42 балів.
2. Модульні контрольні роботи: до 18 балів.
3. Іспит: до 40 балів.
Мова викладання
Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни