Основи міжнародної мікроекономіки

Освітня програма: Міжнародні економічні відносини (з обов’язковим вивченням двох іноземних мов)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Основи міжнародної мікроекономіки
Код дисципліни
ОК09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати базові принципи та теорії мікроекономічного аналізу; сучасні напрями розвитку мікроекономічної теорії; базові припущення, передумови та етапи аналізу поведінки домогосподарства, споживача та виробника (фірми); види, ознаки, головні моделі базових ринкових структур: досконалої конкуренції, монополії, монополістичної конкуренції, олігополії. Вміти знаходити рівняння індивідуального попиту і пропозиції, ринкової рівноваги, коефіцієнти еластичності за ціною, доходом, перехресної еластичності, оптимального оподаткування, тощо; розраховувати та інтерпретувати результати моделювання поведінки споживача та оцінки оптимального обсягу виробництва фірми; застосовувати елементи теорії ігор для моделювання ситуації на ринку олігополії; розраховувати параметри ринків факторів виробництва; знаходити умови загальної рівноваги в межах різних теоретичних підходів; оцінювати наслідки провалів ринку, вартісне значення заходів для компенсації негативних впливів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Передбачається, що студенти володіють базовими економічними поняттями і основами математичного аналізу та лінійної алгебри.
Зміст навчальної дисципліни
Вступ. 1. Попит, пропозиція та механізм їх збалансування. 2. Еластичність та пристосування ринку. 3. Теорія поведінки споживача: мета споживача 4. Бюджетне обмеження та споживчий вибір. 5. Зміна рівноваги споживача. Індивідуальний та ринковий попит. 6. Мета виробництва. Обмеження виробника у короткостроковому періоді. 7. Вибір фірмою оптимального обсягу випуску у короткостроковому періоді. 8. Обмеження виробника та рівновага фірми і галузі у довгостроковому періоді. 9. Ефективність конкурентної ринкової системи. 10. Особливості поведінки фірми на ринку чистої монополії. 11. Стратегія поведінки фірми на ринку монополістичної конкуренції. 12. Моделі олігополії. 13. Попит, пропозиція та рівновага на ринку факторів виробництва. 14. Неспроможність ринку і необхідність державного втручання в економіку.
Рекомендована та необхідна література
1. Базілінська О.Я., Мініна О. Мікроекономіка. 2-ше видання. Центр навчальної літератури. 2019. 352 с. 2. Аналітична економіка: макроекономіка і мікроекономіка. Апріорі. 2017. 567 с. 3. Mankiw N. Gregory Principles of Microeconomics. 8th Edition. 2017. 528 p. 4. Krugman Paul. Wells Robin Microeconomics. 5 Ed. Worth Publishers. 2017. 688 p. 5. Pindyck Robert, Rubinfeld Daniel Microeconomics. Pearson; 9th ed. 2017. 784 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді, задачі: до 50 балів. 2. Виконання індивідуальної самостійної роботи: до 30 балів. 3. Модульна контрольна робота: до 20 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни