Медіавиробництво: продукт

Освітня програма: Журналістика та соціальна комунікація

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут журналістики

Назва дисципліни
Медіавиробництво: продукт
Код дисципліни
061 «Журналістика»
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
13
Результати навчання
Володіти знаннями щодо інформаційних жанрів у друкованих ЗМІ, на радіо й телебаченні. Мати уявлення про функціонування редакції. Розмежовувати функції творчої та технічної частини редакційного колективу. Розуміти специфіку тематичної спрямованості періодичного друкованого видання /радіо-, телекомпанії.Знати основні принципи компонування номера друкованого видання та верстки теле- й радіопрограм. Вміти добирати факти, шукати інформацію, аналізувати отримані дані в контексті відповідної теми та відповідного ЗМІ (друкованого та електронного), застосовувати теоретичні знання на практиці. Вміти готувати журналістські матеріали різних інформаційних жанрів для друкованої періодики та електронних ЗМІ, працювати над закріпленням мовних правил. Демонструвати результати своєї роботи: планування, підготовка публікацій, вичитування, редагування. Автономність і відповідальність. Критично опрацьовувати поставленні завдання та цілі, вміти пояснити шляхи їх виконанням та створити плани роботи.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Під час опанування дисципліни студент має володіти певними навичками, зокрема: - бути готовим до сприйняття теоретико-практичної інформації медійного змісту; - бути ознайомленим із основними вимогами стосовно підготовки журналістського матеріалу у друкованих ЗМІ, на радіо чи телебаченні; створити найпростіший інформаційний матеріал; - володіти навичками збирання та обробки інформації; - володіти навичками літературного обробітку текстів та редагування; - володіти навичками верстки шпальт газети/журналу, медіадизайну; - орієнтуватися в організації роботи редакції та в способах розповсюдження періодичного друкованого видання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: надати комплексні теоретико-практичні знання щодо специфіки професійної журналістики у межах опанування журналістського фаху, навчитися вибирати теми інформаційних матеріалів та створювати їх, дати їм змогу отримати практичні навички роботи в інформаційних жанрах друкованих та електронних ЗМІ; сформувати уявлення про процеси створення та функціонування й життєдіяльність на інформаційному ринку сучасних газет, журналів, теле- та радіо продуктів; організацію роботи редакційного колективу; ознайомитися особливостями з редакційного маркетингу, специфікою економічного аспекту діяльності ЗМІ. Навчальна дисципліна «Медіавиробництво: продукт» є складником освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр, професійного напряму підготовки «журналістика». Викладається протягом І та ІІ семестрів на І курсі обсягом 390 год. (13 кредитів ECTS). Протягом І семестру на І курсі – обсягом 90 год. (3 кредити ECTS), із них: 2 кредити ECTS на кафедрі періодичної преси та один – на кафедрі мови та стилістики. Дисципліна складається із 14 годин лекцій, 30 практичних годин і 46 годин самостійної роботи. Форма контролю – іспит. Протягом ІІ семестру дисципліна обсягом 300 годин (10 кредитів ECTS), із них: 3 кредити ECTS на кафедрі телебачення та радіо (10 лекційних занять, 34 практичних, 46 сам. роб. Форма контролю – іспит); 2 кредити ECTS на кафедрі мови та стилістики (24 год. практичних, 36 сам. роб.); 2 кредити ECTS на кафедрі мультимедійних технологій та медіадизайну (36 год. практичних, 24 год. сам. роб., форма контролю – іспит); 1 кредит ECTS на кафедрі періодичної преси (14 год. практ.роб, 16 год – сам.роб.); 1 кредит ECTS на кафедрі видавничої справи (2 год. лекц., 14 год. практ.роб, 14 год – сам. роб.); 1 кредит ECTS на кафедрі реклами та зв’язків з громадськістю (2 год.лекц., 14 год. практ. роб, 14 год – сам.роб.).
Рекомендована та необхідна література
1. Журналістський фах : газетно-журнальне виробництво : навчальний посібник / Т. О. 2. Приступенко, Р. В. Радчик, М. К. Василенко та ін.; за ред. В. В. Різуна. ― 2-ге вид., перероб. і допов. ― К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2012. ― 352 с. 2. Кобинець А.В. Газета – соціотворча структура й підприємство: навч. посіб. / А. В. Кобинець. – Запоріжжя : КПУ, 2011. – 264 с. 3. Сучасна агенційна журналістика: довідкове видання для студентів Інституту журналістики / за заг. ред. В.В.Різуна; упоряд. В.Я.Миронченко; авт.: М.Батіг, С.Воропаєв, В.Ільченко, Т.Майданович, О.Мартиненко, В.Миронченко, М.Сингаївська, О.Харченко, В.Чамара, А.Яковлєв. — К.: Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2010. — 148 с. 4.Glossary of Radio Terms. URL: https://live365.com/blog/glossary-of-radio-terms/ 5.TV Language. URL: https://plasticenglish.wordpress.com/audiovisual-language/tv-language
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота, іспит
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ESTC, що передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання), що складає 40 відсотків від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння, комунікація, автономність та відповідальність), що складає 60 відсотків загальної оцінки. Упродовж семестру 50 % балів відводиться на аудиторні заняття (практичні заняття: усне опитування, виконання аудиторних завдань – письмових чи усних) і 50 % – на самостійну роботу у вигляді створення інформаційного продукту – тексту відповідного інформаційного жанру – загалом не менше 20 балів (рекомендовано – 36 балів), максимально – 60 балів. Під час складання підсумкового контролю – екзамену (у письмовій формі) студент може отримати максимально 40 балів, мінімально – 24 бали.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни