Основи класифікації та номенклатури тварин

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Основи класифікації та номенклатури тварин
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР02. Застосовувати сучасні інформаційні технології, програмні засоби та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення професійної діяльності. ПР07. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання. ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР11. Розуміти структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні. ПР13. Знати механізми збереження, реалізації та передачі генетичної інформації та їхнє значення в еволюційних процесах. ПР17. Розуміти роль еволюційної ідеї органічного світу. ПР29.6. Проводити системний аналіз різноманіття тваринного світу на основі розуміння механізмів виникнення адаптацій різних видів тварин до середовища проживання, а також взаємодій з іншими організмами.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості організації представників різних таксонів тварин. 2. Вміти планувати та здійснювати науково-практичні дослідження у галузі дослідження видового різноманіття тварин, готувати отримані результати для опублікування у науковій літературі. 3. Володіти елементарними навичками користування спеціалізованими комп’ютерними програмами для представлення даних в текстовому форматі, пошуку й аналізу інформації у спеціалізованих фахових журналах та мережі Інтернет.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом навчальної дисципліни «Основи класифікації і номенклатури тварин» є низка питань, пов’язаних з правилами створення та модифікації сучасної системи тварин. У результаті вивчення цієї дисципліни студенти будуть знати місце тварин в системі органічного світу і макросистему тварин, володіти методами аналізу таксономічних ознак, здійснювати опис таксонів та визначати їхній ранг, знати принципи зоологічної номенклатури та вміти готувати публікації в галузі систематики та фауністики.
Рекомендована та необхідна література
1. Ковблюк М. М. Основи зоологічної номенклатури та систематики / М. М. Ковблюк. – Сімферополь: ДІАЙПІ, 2008. 2. Міжнародний кодекс зоологічної номенклатури: 4-е вид. – К.: Бібліотека офіційних видань, 2003. 3. Matushkina, N.A., Klass, KD. (2020) Male genitalia of Charimachilis (Insecta: Archaeognatha) and the status of archaeognathan “paleoforms”. Org Divers Evol 20, 253–266. 4. Wiley, E. O., Siegel-Causey, D., Brooks, D. R., & Funk, V. A. (1991). The compleat cladist: a primer of phylogenetic procedures (Vol. 19). Lawrence, Kansas: Museum of Natural History, University of Kansas. 5. Dijkstra K.-D. B., Matushkina N. Kindred spirits: “Brachythemis leucosticta”, Africa’s most familiar dragonfly, consists of two species (Odonata: Libellulidae). // International Journal of Odonatology. 2009. – 12 (2). – P. 237-256. 6. Lopes-Andrade, C., Matushkina, N., Buder, G., & Klass, K. D. (2009). Cis pickeri sp. nov.(Coleoptera: Ciidae) from Southern Africa. Zootaxa, (2117), 56-64.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1 (тест, дистанційно): РН 1.1- 1.4 – 10 балів / 5 балів. 2. Контрольна робота 2 (тест, дистанційно): РН 1.1- 1.4 – 10 балів / 5 балів. 3. Контрольна робота 3 (тест, дистанційно): РН 1.1- 1.4 – 10 балів / 5 балів. 4. Контрольна робота 4 (тест, дистанційно): РН 1.1- 1.4 – 10 балів / 5 балів. 5. Оцінювання творчого завдання: РН 1.1-1.4, 2.1, 2.2, 3.1 – 60 балів / 30 балів. Підсумкове оцінювання (у формі заліку)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”