Мікологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Мікологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР02. Застосовувати сучасні інформаційні технології, програмні засоби та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення професійної діяльності. ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології. ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань. ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем. ПР14. Аналізувати взаємодії живих організмів різних рівнів філогенетичної спорідненості між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їхню роль у біосферних процесах трансформації речовин і енергії.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Ботаніка», «Основні екології та охорони природи», «Біохімія», «Мікробіологія», «Методи експериментальної біології рослин», «Молекулярна таксономія рослин». 2. Вміти приймати самостійні рішення, брати участь у диспутах та грамотно обґрунтовувати свою точку зору; працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3. Володіти навичками самостійного пошуку інформації та її узагальнення.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є базовою ботанічною дисципліною, що спрямована на теоретичне та практичне опанування студентами основ мікології: студенти знайомляться з різноманітністю справжніх грибів (FUNGI) та грибоподібних організмів (Chromista, Protozoa), їх основними ознаками та поділом на певні таксономічні групи, їх життєвими циклами, механізмами та шляхами ураження рослин та тварин тощо. Важливим є формування уявлень про місце грибів у системі органічного світу, їх походження та філогенетичні взаємозв’язки. Інтегральним результатом опанування даної дисципліни є здатність формулювати чіткі, лаконічні висновки про функціональну роль грибів в екосистемах, позитивні та негативні аспекти їх життєдіяльності в історичному та сучасному контексті на прикладі основних (модельних) видів, сучасні фундаментально-наукові і прикладні аспекти дослідження грибів, галузі застосування цих знань для вирішення завдань в інших фундаментальних і прикладних науках.
Рекомендована та необхідна література
1. Антоняк Г. Л., Калинець-Мамчур 3.І., Дудка І. О., Бабич Н. О., Панас Н. Є. Екологія грибів: монографія. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013. – 628 с. 2. Костіков І.О., Джаган В.В., Демченко Е.М., Бойко О.А., Бойко В.Р., Романенко П.О. Ботаніка. Водорості та гриби. – К: Арістей. – 2006. – С. 225-442 3. Леонтьев Д.В., Акулов О.Ю. Загальна мікологія: підручник для студентів вищих начальних закладів. – Харків: Основа, 2007. – 225 с. 4. Сухомлин М.М., Джаган В.В. Гриби України: Атлас-довідник, 2-е видання / K: Видавнича група КМ-БУКС, 2017. - 240 с. 5. Ainsworth and Bisby`s Dictionary of the fungi, 10-th ed. / P.M.Kirk, P.F.Cannon,J.A.Stalpers, D.W. Minter. – Egham, UK: CABI Bioscience; Utrecht, The Netherlands: Centraal bureauvoor Shimmel cultures, 2008.- 784p. 6. Deacon, J.W. Fungal Biology / J.W. Deacon. 4th ed. – Blackwell Publishing Ltd., 2006. – 371 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота – РН 1.1-1.2, 2.1, 2.3 (дистанційно, блок тем Розділів 1-2) –30 балів/15 балів, 2. Оцінювання виконання лабораторних робіт в робочому зошиті) (РН 2.2-2.3, 3.1). – 30 балів /15 балів. Підсумкове оцінювання: у формі іспиту.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Біології рослин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”