Основи фармакопеї
Освітня програма: Біотехнологія (бакалавр) ДЕННА
Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Назва дисципліни
Основи фармакопеї
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР4. Вміти визначати та аналізувати основні властивості біологічних агентів та їх складових та органічних сполук, що входять до їх складу (білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди). ПР10. Вміти проводити експериментальні дослідження з метою визначення впливу фізико-хімічних та біологічних факторів зовнішнього середовища на життєдіяльність клітин живих організмів. ПР13. Аналізувати та застосовувати положення нормативно-технічних документів, що регламентують порядок проведення сертифікації продукції, атестації виробництва, вимоги до організації систем управління якістю на підприємствах, правила оформлення технічної документації та ведення технолоігчного процесу. ПР 1, 5.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування науково-теоретичного та практичного матеріалу
навчальних дисциплін, які викладаються студентам освітнього рівня
«Бакалавр», зокрема «Біохімія», «Біофізика», «Фізіологія людини і
тварин», «Молекулярна біологія», «Загальна та молекулярна генетика»,
«Вірусологія», «Мікробіологія».
2. Вміти самостійно застосовувати знання з біохімії, молекулярної
біології, біофізики та ін. дисциплін, виконувати лабораторні роботи,
працювати з науково-методичною літературою.
3. Володіти навичками роботи з комп’ютером, матеріалами та
обладнанням, що використовуються в біологічних та у профільних
аналітичних лабораторіях.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Основи фармакопеї» присвячена вивченню
теоретичних та практичних аспектів широкого кола питань, що стосуються
загальних вимог до ліків, технологічного регламенту виготовлення тих чи
інших лікарських засобів, методів контролю їх якості (зокрема чистоти),
упаковки, умов і терміну зберігання, тощо. Значна увага приділяється тісним
взаємозв’язкам між фармакологією, фармацевтичною та біотехнологічною
галузями і, зокрема, формуванню сучасної галузі фармацевтичної біотехнології,
в якій принципи біотехнологій використовуються у процесі створення нових
лікарських препаратів. Наголошується, що велику кількість терапевтичних
препаратів на сучасному ринку складають біопрепарати, такі як антитіла,
продукти нуклеїнових кислот та вакцини, розглядаються основні етапи у
процесах розробки, сертифікації та виробництва лікарських засобів.
Рекомендована та необхідна література
1. Державна Фармакопея України, 2-е видання (ДФУ 2.0) в 3 т. / Державне підприємство «Український науковий фармакопейний центр якості
лікарських засобів». — Харків, 2014.
2. Шарапова Т.А., Берест Г.Г., Бігдан О.А. Якість, стандартизація та сертифікація ліків. Навчальний посібник. – Запоріжжя, 2016. – 96 с.
3. Інформаційні ресурси Державного підприємства "Український науковий фармакопейний центр якості лікарських засобів“. [Електронний ресурс]
Режим доступу: http://sphu.org/korisni-posilannya.
4. Баула О.П., Деркач Т.М. Забезпечення якості лікарських засобів рослинного походження: стан та перспективи. Pharmaceutical review, 2017, №2, С. 79-86.
[Електронний ресурс] Режим доступу: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/pharmchas/article/view/7816/7252.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, лабораторна робота, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1; 1.2 (Блок тем розділу І) – 15 балів/7,5 балів
2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.3; 1.4 (Блок тем розділу ІІ) – 15 балів/7,5 балів
3. Презентація на задану тему (оцінювання усних доповідей) – РН 3.1 – 10 балів/5 балів
3. Оцінювання звітів по лабораторних роботах – РН 2.1; 2.2; 3.1 – 10 балів/5 балів
4. Проміжне тестування РН 1.1-1.4 – 10 балів/5 балів
Підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни