Історична антропологія

Освітня програма: Біотехнологія (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Історична антропологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 23. Вміти використовувати у виробничій і соціальній діяльності фундаментальні поняття і категорії державотворення для обґрунтування власних світоглядних позицій та політичних переконань з урахуванням процесів соціальнополітичної історії України, правових засад та етичних норм.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: 1.1 основні тенденції розвитку цивілізації як вищої стадії еволюції соціальної форми руху матерії; 1.2 основні напрями світового історичного процесу; 1.3 найбільш вживані поняття та терміни історичної науки; 1.4 основні напрями історико-антропологічного знання в їх історичному становленні. 2. Вміти: 2.1 формулювати власний погляд на історію як науку, орієнтуватися в основних методологічних принципах історичного пізнання; 2.2 працювати з навчальною літературою та науковими джерелами 2.3 формувати особисту творчу уяву і культуру мислення; 2.4 володіти поняттями і розумітися на загальних тенденціях розвитку історичної антропології як науки. 3. Володіти елементарними навичками формування уявлень щодо специфіки історичної антропології як напряму історичної науки; формування самостійних висновків щодо впливу способу життя та менталітету людини різних епох і народів на історичний процес.
Зміст навчальної дисципліни
Висвітлення особливостей історико-антропологічного підходу до вивчення історії, основних напрямів та шкіл історичної антропології та основних етапів її розвитку. Розкриття основних принципів і методів дослідження в історичній антропології, розгляд її взаємодії з іншими галузями історичного знання. Виокремлення міждисциплінарності як характерної риси історичної антропології. Виявлення особливостей вивчення історії повсякденності та гендерної історії.
Рекомендована та необхідна література
1. Яковенко Н. Дзеркала ідентичності. Дослідження з історії уявлень та ідей в Україні XVI – початку XVIII століття. –К., 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.5 (блок тем Розділу 1) – 16 балів / 8 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 2.5 (блок тем Розділу 2) – 16 балів / 8 балів 3. Презентації / доповіді - РН 3.1 – 12 балів / 6 балів 4. Усні відповіді / доповнення - РН 1.1. – 3.1. – 56 балів / 28 балів - підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни