Психологічний супровід батьківства

Освітня програма: Практична психологія ОС магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологічний супровід батьківства
Код дисципліни
ВКС 1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати: предмет, завдання та методологію курсу; динаміку психічного стану вагітної жінки; вікові та індивідуально-типологічні особливості дітей дошкільного віку; типи батьківського виховання; проблеми сімейного насильства, теорію прив’язаності та проблеми прийомних родин, проблеми та методи психологічного супроводу родин, в яких є діти-інваліди. Вміти провести заняття з вагітними з психологічної підготовки до пологів здійснити діагностику типів батьківського виховання, провести батьківсько-дитячу консультацію. Вміти надавати допомогу прийомним батькам, батькам з хворими дітьми Формувати навички робити психологічний прогноз щодо розвитку дитини в конкретних умовах батьківського піклування. Розробляти програми психологічних інтервенцій. . Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми для батьків, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знання про вікові періоди розвитку дитини, розвиток особистості, психологію сім'ї, теорії комунікації, основи диференціальної психології 2) володіння навичками сприйняття та аналізу психологічних методик і тестів.
Зміст навчальної дисципліни
Вступ. Тема 1. Готовність до батьківства Тема 2. Консультування батьків щодо дітей дошкільного віку Тема 3. Батьківсько-дитяче консультування Тема 4. Особливості прийомного батьківства Тема 5. Попередження сімейного насильства щодо дітей Тема 6. Допомога батькам дітей з інвалідністю
Рекомендована та необхідна література
1.Закон України «Про охорону дитинства» від 26 квітня 2001 p. N 2402-ІІІ (Із наступними змінами). - (режим доступу) // www. zakon.rada.gov.ua. 2. Говорун Т. В., Кікінеджі О. М. Гендерна психологія. - К.: Академія, 2004. 3. Безпалько О.В. Соціальна педагогіка у схемах і таблицях: Навч. посіб. - К.: Логос, 2003. – 208 4. Кравець В.П. Психофізіологічні та психолого-педагогічні аспекти формування усвідомленого батьківства. - К.: Видавн. Центр «Академія», 2001. - 244 с. 5. Методичні матеріали з питань формування усвідомленого батьківства [Текст] / (заг. ред. Г.М. Лактіонової). – К.: Держсоцсужба, Християнський дитячий фонд, 2006. – 96 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота студента
Методи та критерії оцінювання
Експрес опитування, тестування, модульна контрольна робота, доповідь, колоквіум, іспит Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських (практичних) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзаменаційну роботу не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти