Актуальні проблеми психогенетики

Освітня програма: Практична психологія ОС магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Актуальні проблеми психогенетики
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати предмет, структуру і методи психогенетики як окремої галузі психологічного знання; суть закону Харді-Вайнберга та його значення для практичного психолога; джерела індивідуальної варіативності психічних проявів (вплив факторів спадковості та середовища у їх формуванні) Вміти застосовувати набуті знання про індивідуальні та популяційні відмінності геномів у практиці; інтегрувати різноманітні дані про спадкові та набуті властивості людини в єдине цілісне уявлення про її індивідуальність Здатність брати участь в дискусіях, проявляти увагу і толерантність до іншої думки у процесі інтелектуальної комунікації Вміти ефективно співпрацювати з фахівцями у галузі медичної генетики, психіатрії, неврології, орієнтуючись у межах своєї професійної компетенції.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
. Знати: у чому полягає генетична схожість та розбіжності тварин (ссавців) і людини; генетичні основи поведінки; види взаємодії генотипу і середовища; метод близнюків та його різновиди, генограма; генетику психічних розладів; хромосомні аберації; генетичні основи злочинності, гомосексуальності й алкоголізму; генетичні фактори сенсорних здібностей, рухових функцій і темпераменту; успадкування психофізіологічних і фізіологічних показників; психогенетику інтелекту і геніальності; успадкування синдрому дефіциту уваги і гіперактивності, дизлексії, дизлалії. 2. Вміти будувати генограму; виокремити основні закономірності успадкування ознаки (зчеплена зі статтю, домінантна, рецесивна, генокопія і т. ін.); відрізнити алкоголізм типу І від типу ІІ; продіагностувати хромосомну аберацію за ознаками в анамнезі. 3. Володіти елементарними навичками збору родинного анамнезу при консультуванні
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1 "Основи спадковості". Вступ до психогенетики. Хімічні та цитологічні основи спадковості Методи психогенетики Визначення статі і зчеплене зі статтю успадкування Мутації та причини виникнення мутацій Змістовий модуль 2 "Генетичні та набуті основи розвитку людини". Генетичні основи інтелектуальних відмінностей Генетичні основи аномалій поведінки Генетика популяцій
Рекомендована та необхідна література
1. Психіатрія / за ред. Напрєєнка О.К. – К., 2001. – С. 40-52, 77-126, 257-372, 536-560 2. Strelau J. Psychologia. Podręcznik akademicki. – Gdańsk, 2000. – T.1. – Rozdiał 6: Elementy genetyki zachowania. – S. 205-227.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, дискусія, тестова письмова робота, задачі з психогенетики, іспит Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських (практичних) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзаменаційну роботу не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Олександр Вікторович Білоус
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти