Комп’ютерні технології в виставковій діяльності та віртуальні музеї

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Комп’ютерні технології в виставковій діяльності та віртуальні музеї
Код дисципліни
ВК 3.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Знати термінологічно-понятійний апарат дисципліни; основні форми застосування інформаційних технологій у музейній сфері; види, принципи створення, відмінності віртуальної презентації музеїв; основні напрями музейної діяльності, де найбільш поширені інформаційні технології; правила та принципи розміщення та оцінювання інформації у віртуальному просторі; основне програмне забезпечення для створення віртуальної музейної експозиції. 2. Вміти визначати переваги і ускладнення віртуалізації музею; обирати й застосовувати програмне забезпечення для створення віртуальної експозиції, інтернет-представництва музейної установи; розроблювати основні види діяльності з використанням цифрових технологій; використовувати комп’ютерні програми планування музейної експозиції; аналізувати музейні сайти, мобільні додатки; аналізувати специфіку. 3. Аргументовано пояснювати особливості застосування новітніх технологій у різних напрямах діяльності музеїв.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи сучасних інформаційних технологій. 2. Вміти використовувати стандартне програмне забезпечення для науково-дослідної роботи. 3. Володіти елементарними навичками пошуку, класифікації, критики джерел, орієнтуватися у віртуальному інформаційному просторі.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з одним із сучасних напрямів розвитку музейної справи – впровадженням нових технологій в експозиційний дизайн і простір, а також у соціокультурну музейну практику. Подається загальний огляд використання новітніх інформаційних технологій, зокрема, мультимедіа, в музейній сфері, аналізуються особливості та різні форми їх застосування. Розкриваються основні підходи, методики, особливості роботи з новітніми інструментами в музеях, зокрема технологіями AR, VR, 3D реконструкціями, віртуальними етикетками. Визначаються основні підходи, переваги й обмеження віртуальних музеїв як нової форми збереження національної культурної спадщини.
Рекомендована та необхідна література
1. Салата О. О. Основи музеєзнавства. Навчально-методичний посібник. – Вінниця, 2015. 2. Банах В. М. Музейні інновації та інтерактивність у теорії та практиці музейної справи. // Historical and Cultural Studies. – 2016. – Т. 3. – № 1. – С. 1-5. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://u.to/E89ZFQ. 3. Березюк Т. Особливості та специфіка побудови інтерактивних музейних експозицій. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музеєзнавство і пам’яткознавство. – 2018. – Вип. 1. – С. 48-55. 4. Маньковська Р. В. Новітні технології у формування сучасного музейного простору // Питання історії науки і техніки. – 2013. – № 2. – С. 78-80. 5. Петрович В., Рябчикова Ф. Проблеми застосування новітніх технологій в обліку музейних предметів // Острозький краєзнавчий збірник. – 2012. – Вип. 5. – С. 173-177.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: контрольні роботи (тест, 60% правильних відповідей), усне опитування, реферати, підсумкове оцінювання: залік. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів). Оцінюються такі результати навчання студента як вміти аналізувати історичний розвиток впровадження новітніх технологій у музейну сферу; аргументовано пояснювати особливості застосування новітніх технологій у різних напрямах діяльності музеїв. Форма проведення заліку – усна, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни