Історія повсякдення

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія повсякдення
Код дисципліни
ВК 3.8
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1. Знати способи і методи аналізу матеріалів дослідження. 1.2. Знати і орієнтуватися у соціокультурних та суспільно-політичних процесах в 2.1. Вміти аналізувати основні досягнення зарубіжної та української історіографії 2.2. Вміти інтерпретувати процеси історії повсякдення в контексті політичних та економічних систем 3.1. Вміти розробляти і виконувати тематичні дослідження, інтерпретувати дані і робити висновки. 3.2. Вміти визначати й характеризувати особливості культури повсякдення в країнознавчому та регіональному аспектах 4.1. Вміти критично використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації. 4.2. Вміти здійснювати історичний, культурологічний та етнологічний аналіз повсякдення з метою отримання нових знань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи історії України, етнології, краєзнавства, історії української та зарубіжної культури. 2. Вміти аналізувати наявну історичну документальну базу з історії, проводити пошукову роботу в архівах і бібліотеках, відділах картографії та бібліографії. опрацьовувати газетні і журнальні фонди. 3. Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має комплексний і міждисциплінарний характер, спрямована на вивчення основних напрямків історії повсякдення в європейській та українській історіографії, характеристику методологічних засад даного наукового напрямку, здобутки українських науковців у вивченні історії повсякденності та головні проблемно-тематичні напрямки.
Рекомендована та необхідна література
1. Борисенко М. В. Житло та побут міського населення України у 20-30-х роках ХХ століття. К., 2013. 2. Бродель Ф. Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм. XV–XVIII ст. Том 1: Структура повсякденності: можливе і неможливе. К., 2014. 3. Водотика Т. Історія повсякдення. Київ. Початок ХХ століття. Харків, 2022. 4. Диса К. Історія повсякденного життя в ранньомодерній Європі. К., 2014. 5. Коляструк О. Історія повсякденності як об’єкт історичного дослідження: історіографічний і методологічний аспекти. Курсор, 2008. 6. Лисенко О. Повсякденна історія війни: методологічні нотатки. Сторінки воєнної історії України: Збірник наукових статей / НАН України. Інститут історії України. К., 2010. Вип. 13. 7. Удод О. Істрія повсякденності: питання методології, історіографії та джерелознавства // Актуальні проблеми вітчизняної історії ХХ ст. К., 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 (із них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів. Cеместрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота ЗМ1 (тест) – 10 балів / 6 балів*; ЗМ2 (тест) – 10 балів / 6 балів. 2. Реферат ЗМ 1 – 10 балів / 6 балів; ЗМ 2 – 10 балів / 6 балів. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1 – 20 балів / 12 балів; ЗМ2 – 20 балів / 12 балів. 4. Залік – 20 балів / 12 балів. *Max.бал / порог. бал. Оцінюються такі результати навчання студента: вміти критично використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації; вміти здійснювати аналіз історичної, культурологічної, мистецтвознавчої та етнологічної складових історії повсякдення. Форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни