Нідерландське Відродження: від Ван Ейка до «малих голландців»
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Нідерландське Відродження: від Ван Ейка до «малих голландців»
Код дисципліни
ВК 3.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1. Знати термінологічно-понятійний апарат, особливості, характерні риси, найважливіші пам’ятки образотворчого мистецтва Нідерландів XV–XVII ст.
1.2. Знати основні стилі і напрямки нідерландського мистецтва, особливості ідейних рухів Північного гуманізму та важливі віхи історичного розвитку.
2.1. Вміти охарактеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) нідерландському мистецтву у XV–XVI ст.
2.2. Вміти критично аналізувати, виявляти взаємозв’язки і взаємовпливи нідерландського та європейського мистецтва.
3.1. Підтримувати наукову дискусію щодо типологічних особливостей творів нідерландського мистецтва, інтерпретувати їх стилістичні ті художні аспекти.
4.1. Прийняти рішення щодо вибору теми власного дослідження з історії мистецтва Нідерландів, кількості та характеру джерел.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні віхи історичного розвитку Нідерландів та мистецькі західноєвропейські стилі середньовіччя.
2. Вміти охарактеризувати основні терміни, поняття, особливості та характерні риси мистецтва Нідерландів епохи Відродження.
3. Володіти елементарними навичками іконографії, понятійним апаратом історії мистецтв, основами наукових підходів, вироблених на сучасному етапі досліджень нідерландського мистецтва доби Відродження.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Нідерландське Відродження: від Ван Ейка до «малих голландців» передбачає ознайомлення студентів з основними етапами розвитку нідерландського мистецтва доби Відродження та бароко. Під час лекційних та семінарських занять, а також в ході самостійної роботи розглядається мистецтво Бургундського герцогства та Нідерландів наприкінці XV – середини XVI ст., а також мистецтво «золотого століття» голландського мистецтва. Великого значення надається ознайомленню з історіографічними школами й напрямками, науковими результатами основних дослідницьких шкіл нідерландського мистецтва XV–XVII ст.; з’ясуванню особливостей творчості видатних майстрів Нідерландів, Голландії, Фландрії. стилістичних характеристик їх іконографії, а також висвітленню місця та ролі нідерландського мистецтва у загальному розвитку мистецтва і культури Західної Європи доби Відродження та бароко. В межах дисципліни студенти опановують фундаментальні знання у галузі мистецтвознавства, що має велике значення для професійної підготовки істориків мистецтва.
Рекомендована та необхідна література
1. Belting H. Die Erfindung des Gemäldes. Das erste Jahrhundert der niederländischen Malerei. München, Hirmer, 1994.
2. Borchert, T.-H. (Hrsg.) Jan van Eyck und seine Zeit: flämische Meister und der Süden 1430-1530 [Kat.] Stuttgart, 2002.
3. Burke Peter. Die europäische Renaissance. Zentren und Peripherien. – München: Beck, 2005.
4. Gerl Hanna-Barbara. Einführung in die Philosophie der Renaissance. – Darmstadt: Wissenschaftliche Buch-Gesellschaft, 1989.
5. Traeger Jörg. Renaissance und Religion. Die Kunst des Glaubens im Zeitalter Raphaels. – München: Beck, 1997.
6. Бенеш О. Искусство Северного Возрождения. / О. Бенеш. – Пер. с нем. – М., 1973.
7. Борхерт Т.-Х. Ван Эйк. – М.: Арт-Родник, 2009.
8. Ван Мандер К. Книга о художниках. – СПб.: Азбука-классика, 2007.
9. Де Вос, Д. Нидерландская живопись: Ян ван Эйк, Дирк Баутс, Мастер из Флемаля, Рогир ван дер Вейден, Хуго ван дер Гус, Петрус Кристус, Ханс Мемлинг, Герард Давид. – М., 2002.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється під час семестрового оцінювання (контрольна робота, семінари, реферати) та підсумкового оцінювання (підсумкова контрольна робота (залік)).
Семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 2.1 – 10 балів/ 6 балів; ЗМ2 (тест): РН 1.2, 2.2 – 10 балів/ 6 балів.
2. Оцінювання роботи під час семінарських занять: ЗМ1 (2 опитування): РН 1.1., 3.1 – 20 балів/ 6 балів; ЗМ2 (2 опитування): РН 1.2, 3.1 – 20 балів/ 6 балів.
3. Реферат (ЗМ1): РН 1.1, 4.1 – 10 балів/ 6 балів; (ЗМ2): РН 1.2, 41 – 10 балів/ 6 балів.
Підсумкове оцінювання: залік - максимальна кількість балів – 20 балів.
Оцінюються такі результати навчання студента як вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в розвитку окремих подій мистецького життя Нідерландів XV–XVII ст., вміння визначати характерні риси мистецтва Нідерландів. Форма проведення заліку – письмова, види завдань – загальні теоретичні завдання.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни