Історія костюму

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія костюму
Код дисципліни
ВК 3.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Знати основні терміни, поняття, особливості, характерні риси, найважливіші ознаки європейського костюму та моди різних історичних, мистецьких та культурних періодів; характерні особливості та загальні закономірності розвитку європейського костюму; естетичний ідеал різних історичних епох; основні характерні риси різних елементів крою, декору, силуетної форми, загального стильового і пропорційного рішення, історичного та народного (національного) костюму в різні історичні періоди. 2. Вміти охарактеризувати (визначити основні риси, які характерні й властиві) основні етапи становлення та розвитку, регіональні та соціальні особливості європейського костюму; критично аналізувати силуетні форми костюмів різних європейських регіонів та різних мистецьких періодів. 3. Підтримувати наукову дискусію на тему історії розвитку європейського костюму та моди, ставити питання та формулювати відповіді.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати характерні базові особливості та загальні закономірності розвитку мистецьких напрямів кожної окремої доби та модних тенденцій у костюмі різних історичних періодів, які є умовами органічного входження у цей комплекс костюму, як специфічної художньої форми — витвору декоративно-прикладного мистецтва або дизайну, що втілює ідеал краси того, або іншого історичного періоду. 2. Вміти розрізняти за сукупністю стильових ознак основні напрями та форми розвитку архітектури, скульптури, живопису тієї чи іншої історичної доби; основні базові особливості мистецьких стилів на територіях різних європейських країн; мати уявлення про основні особливості розвитку вітчизняного одягу та костюму; враховувати соціально-економічні особливості кожного історичного періоду та їх можливий вплив на розвиток місцевого костюму. 3. Володіти навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія костюму» передбачає ознайомлення студентів із особливостями культурного та мистецького розвитку певної епохи, загального художнього стилю того чи іншого періоду та естетичних ідеалів кожної окремої доби. Під час лекційних та семінарських занять, а також в ході самостійної роботи досліджуються загальні тенденції розвитку та зміни форм чоловічого та жіночого костюмів. Особлива увага звертається на деталі одягу, манери його ношення, наявність та специфічність прикрас, аксесуарів та зачісок доби, що розглядається. В межах дисципліни студенти опановують фундаментальні знання, що матимуть велике значення для професійної підготовки істориків мистецтва.
Рекомендована та необхідна література
1. Стамеров К. К. Нариси з історії костюмів. – Ч. 1, Ч. 2. – К., 2007. 2. Такер Эндрю, Кингсвелл Тэмсин. История моды. Серия: Культура. Открытие. – СПб., 2003. 3. Шевельова Т. В. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Історія костюма та вишивки» / За ред. Є. В. Перегуди / Укладач: Т. В. Шевельова. – К., 2013. 4. Шевнюк О. Л. Історія костюма: Навч. Посіб. – К., 2008. 5. Boucher F. 20,000 Years of Fashion: The history of costume and personal adornment. New York: Harry N. Abrams, 1987. 6. Jenkins D. The Cambridge History of Western Textiles, Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2003. 7. Mendes V. de La Hay A. 20th Century Fashion. London: Thames and Hudson, 1999. 8. Mentges, Gabriele: European Fashion (1450–1950), EGO – European History Online, Майнц: Institute of European History, 2011. 9. Rocamora A. Fashioning the City: Paris, Fashion and the Media. London; N.Y.: Tauris, 2009. 10. Steele V. Paris fashion: a cultural history. Oxford University Press, 1998.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: індивідуальне завдання, контрольна робота (тест), реферат, усне опитування, підсумкова контрольна робота (залік). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ 1 (тест): РН 1.2 – 10 балів / 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ 2 (тест): РН 2.1. – 10 балів / 6 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.1. – 10 балів / 6 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3., 4.2. – 15 балів / 9 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 1.3. – 15 балів / 9 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 2.1. – 20 балів/ 12 балів. 7. Підсумкова контрольна робота РН. 2.2., 2.1. – 20 балів / 12 балів. * Максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни