Пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу як історичне джерело

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу як історичне джерело
Код дисципліни
ВК 2.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1. Знати діяльність ЮНЕСКО в сфері збереження всесвітньої спадщини. 1.2. Знати основні пам’ятки ЮНЕСКО в країнах Сходу. 1.3. Знати критерії включення пам’яток в Список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. 1.4. Знати головні проблеми в сфері охорони пам’яток країн Сходу. 2.1. Вміти аналізувати джерельну базу (статут, конвенції тощо) та історіографічний матеріал. 2.2 Вміти визначати пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу як історичне джерело. 3.1. Вміти комунікувати щодо здобутків і недоліків у діяльності ЮНЕСКО в сфері захисту пам’яток країн Сходу. 4.1. Вміти відповідально порівнювати стан збереженості пам’яток ЮНЕСКО в країнах Сходу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати 1.1 історію створення та діяльності ЮНЕСКО; 1.2. вплив політичних, соціальних та економічних факторів на стан збереженості пам’яток; 1.3. здобутки та основні проблеми в охороні всесвітньої спадщини. 2. Вміти 2.1. використовувати набуті знання в науковій та викладацькій роботі; 2.2. характеризувати пам’ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу як історичне джерело; 2.3. визначати стан збереженості пам’яток країн Сходу, основні проблеми щодо захисту цінностей та діяльність ЮНЕСКО в охоронній сфері. 3. Володіти елементарними навичками аналізу джерельної бази курсу (документи, статут організації, конвенції, рекомендації тощо), історико-порівняльного методу, розуміти базові поняття курсу («пам’ятки», «культурні і природні критерії» тощо).
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів з історією створення та діяльності Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО). Аналіз джерельної бази з курсу (статут, документи, конвенції тощо) та історіографічного матеріалу. Розгляд культурних і природних пам’яток в Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО як історичного джерела. Висвітлення ролі ЮНЕСКО в сфері збереження спадщини країн Сходу. З’ясування стану збереженості пам’яток ЮНЕСКО в країнах Сходу. Визначення перспектив включення нових пам’яток країн Сходу в Список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Рекомендована та необхідна література
1. Акуленко В. І. Міжнародне право охорони культурної спадщини / В. І. Акуленко, О. І. Мельничук // Пам’ятки України: історія та культура. – 2005. – № 2. – С. 140-147. 2. Каткова Т. Г. Діяльність ЮНЕСКО у сфері збереження культурної спадщини: правові аспекти / Т. Г. Каткова – Х.: Титул, 2007. – 181 с. 3. Конвенція про захист культурних цінностей у випадку збройного конфлікту // Культурна спадщина України. Правові засади збереження, відтворення та охорони культурно-історичного середовища: Зб. офіц. док. – К., 2002. 4. Конвенция об охране всемирного культурного и природного наследия. – [Електронний ресурс]. – / Сайт Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. 6. Мельничук О. І. Міжнародно-правові засади формування Списку всесвітньої культурної та природної спадщини / О. І. Мельничук // Університетські наукові записки. – 2005. – № 4. – С. 285-288. 7. Пількевич В. О. Політика ЮНЕСКО в сфері культури // Європейські історичні студії: науковий журнал. – 2015. – № 1. – С. 191-201.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: контрольні роботи, есе, усне опитування, іспит. Оцінка навчальної успішності студентів здійснюється під час семестрового оцінювання (контрольні роботи (тести), усне опитування під час семінарських занять, самостійна робота (есе) та підсумкового оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів). Форма проведення іспиту – письмова, види завдань – загальні теоретичні завдання, які потребують розгорнутих відповідей. Оцінюються такі результати навчання як вміти комунікувати щодо здобутків і недоліків у діяльності ЮНЕСКО в сфері захисту пам’яток країн Сходу; вміти відповідально порівнювати стан збереженості пам’яток ЮНЕСКО в країнах Сходу.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни