Історія палацово-паркового мистецтва країн Сходу
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія палацово-паркового мистецтва країн Сходу
Код дисципліни
ОК 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Знати термінологічно-понятійний апарат дисципліни.
2. Знати головні етапи історії палацово-паркового мистецтва.
3. Знати специфіку садово-паркових стилів країн Сходу.
4. Знати історію створення та особливості сучасного використання видатних палацово-паркових комплексів країн Сходу.
5. Вміти класифікувати та систематизувати палацово-паркові об’єкти країн Сходу.
6. Вміти аналізувати досвід використання палаців і парків світу країн Сходу в системі туристичної діяльності.
7. Вміти аналізувати історичні джерела та нормативні документи з питань охорони та збереження палацово-паркових комплексів країн Сходу.
8. Готувати та ухвалювати рішення стосовно рекомендацій, які можуть бути використані в міжнародній практиці, міжнародному туризмі, музейній та пам’ятко-охоронній практиці.
9. Готувати туристичні маршрути по палацам і паркам країн Сходу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи сходознавства, історико-культурні ресурси країн Сходу.
2. Вміти аналізувати історико-культурний потенціал країн Сходу, філософсько-естетичний клімат історичних епох в країнах Сходу.
3. Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має комплексний і міждисциплінарний характер, розкриває історію палацово-паркового мистецтва країн Сходу в контексті суспільно-політичного, філософського та естетичного клімату епох, досягнень архітектури та мистецтва, історичної науки. Історія палацово-паркового мистецтва країн Сходу від стародавніх часів до початку ХХ століття аналізується як одне з найвищих досягнень духовної та матеріальної культури людства. Акцентується увага на особливостях використання пам’яток даного типу в екскурсійно-туристичній практиці.
Рекомендована та необхідна література
Основна:
1. Білоус В. І. Садово-паркове мистецтво. Коротка історія розвитку та методи створення художніх садів. – К.: Науковий світ, 2001. – 299 с.
2. Ибрагимова А. Ханский дворец в Бахчисарае XVI–XVIII вв. – К.: Видавець Олег Філюк, 2015. – 365 с.
3. Кучерявий В. П. Історія ландшафтної архітектури. Підручник. – Львів: «Новий світ – 2000», 2020 – 702 с.
Додаткова:
1. Гамалія К. Синтетичний характер садово-паркового мистецтва // Вісник Львівської національної академії мистецтв. – Вип. 24. – С. 368-381.
2. Жирнов А. Д. Искусство паркостроения. – Львов: Вища школа, 1977. – 208 с.
3. Шубович С. А. Мифопоэтический феномен архитектурной среды: монография / С. А. Шубович; Харьк. нац. акад. гор. хоз-ва. – Х.: ХНАГХ, 2012. – 177 с.
4. W. E. Begley, Garden of the Taj Mahal: A Case Study of Mughal Architectural Planning and Symbolism in J. L. Wescoat and J. Wolschke-Bulmahn, eds., Mughal Gardens, Washington, D.C., 1996, pp. 213-37.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: контрольна робота (тест), усне опитування, реферат, залік.
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, творче завдання) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів).
Залікова підсумкова робота містить два завдання, кожне з яких оцінюється в 10 балів (відповідь повна, подане власне бачення проблеми).
Оцінюються такі результати навчання студента як вміти готувати та ухвалювати рішення стосовно рекомендацій, які можуть бути використані в міжнародній практиці, міжнародному туризмі, музейній та пам’ятко-охоронній практиці; вміти готувати та ухвалювати рішення стосовно рекомендацій, які можуть бути використані в міжнародній практиці, міжнародному туризмі, музейній та пам’ятко-охоронній практиці.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни