Китайсько-українські відносини: історія та сучасність

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Китайсько-українські відносини: історія та сучасність
Код дисципліни
ОК 7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат з історії формування та розвитку китайсько-українських відносин до початку ХХІ століття. Знати періодизацію історії формування та розвитку китайсько-українських відносин. Знати взаємозв’язки та взаємовпливи Китаю і України. Знати основні події та основних акторів в історії китайсько-українських відносин. Вміти визначати й характеризувати проблеми процесу розвитку китайсько-українських відносин. Вміти оцінити вплив історичного контексту на формування та розвиток китайсько-українських відносин. Вміти описати формування та розвиток китайсько-українських відносин до початку ХХІ століття. Вміти пояснити місце і значення китайсько-українських відносин в сучасному глобальному контексті. Вміти формулювати власну думку та комунікувати з приводу місця китайсько-українських відносин в світовій історії. Вміти самостійно встановлювати взаємозв’язки й взаємовпливи Китаю і України.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: 1.Знати головні історичні періоди розвитку китайсько-українських відносин. 2.Вміти визначати результати та наслідки розвитку китайсько-українських відносин. 3.Володіти навичками роботи з науковою літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Анотація навчальної дисципліни: Ознайомлення з історією формування та розвитку китайсько-українських відносин до початку ХХІ століття. Розкриття історичного контексту розвитку китайсько-українських відносин. Оцінка висвітлення формування і розвитку китайсько-українських відносин в науковій літературі. Ознайомлення з головними етапами розитку китайсько-українських відносин. Визначення взаємозв’язків й взаємовпливів Китаю і України. Знання основних подій та акторів китайсько-українських відносин.
Рекомендована та необхідна література
1. Історія українського китаєзнавства (XVIII – початок XXI століття) / В. О. Кіктенко. – Київ, 2018. – 388 с. 2. Журнал «Україна-Китай». – [Електронний ресурс]. 3. Китаєзнавчі дослідження. [Електронний ресурс]. 4. Китай та Україна на сайті МРК. [Електронний ресурс]. 5. Політичні відносини між Україню та Китаєм. [Електронний ресурс]. 6. Кіпцар І. А. Українсько-китайські відносини у період 1992–2002 рр. [Текст]: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Кіпцар І. А.; НАН України, Ін-т сходознавства ім. А. Кримського. – К., 2006. – 20 с. 7. Українці в Китаї / В. А. Чорномаз. – Видавничий дім «Гельветика». – Київ, 2021. – 634 с. 8. Українсько-китайські відносини на сучасному етапі. [Електронний ресурс]. 9. Українсько-китайське стратегічне партрнерство на сучасному етапі – [Електронний ресурс]. 10. Урусов В. Б. Українсько-китайські відносини (1949–1959) / В. Б. Урусов. // Дис. … канд. іст. наук: 07.00.02 / НАН України, Іститут сходознавства ім. А. Кримського. – Київ, 2005. – 191 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: контрольна робота, усне опитування, реферат, форма оцінювання залік. Упродовж семестру оцінюється робота студента під час кожного семінару (доповідь, доповнення, участь у дискусії). Під час семінару студент має можливість досягти від 0 до 5 балів. Критеріями оцінювання відповіді студента під час семінару є: · повнота розкриття питання 1 бал; · логіка викладення 1 бал; · використання основної і додаткової літератури 1 бал; · аналітичні міркування 1 бал; · вміння робити висновки 1 бал. Реферат студент подає викладачеві на останньому семінарі кожного Змістового модулю, зокрема Реферат 1 (остання декада жовтня) і Реферат 2 (остання декада грудня). Критеріями оцінки самостійної роботи студента є: · глибоке розкриття проблеми, відображена власна позиція 9-10 балів; · тема розкрита неповно 7-8 балів; · реферат суто компілятивного рівня 4-6 балів; · розкритий лише окремий аспект 1-3 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни